Er det noen problemer med eplesnegler?

jeg ahr lyst på eplesnegler, men er det noen problemer med dem? avøfring eller noe? må jeg ah noe ekstra i vannet?
Jeg har akkurat kjøpt meg noen eplesnegler og jeg synes de er fine. De spiser alger, visne blad, død fisk. Bare å skaffe seg noen :o)
Du bør passe på å ha nok kalk i vannet så ikke skallene blir slitt ut...
Bør også passe på at en død eplesnegle som blir liggende i karet forurenser vannet ganske mye
ang. kalk.. har kastet i rene eggeskall vil dette holde?
Du bør også fore med f.eks. [URL=http://www.webzoo.net/site/maler/x/?case_vis=visprodukt&kategoriID=&sok=ja&produktid=2519&HKatID=]novoprawn[/URL] eller spinat som hjelper å bygge ut skallet.
Hmm.. Men hvordan forer vi dem med spinat da uten at vannet blir helt ødelagt??
Bruk hele blader som du fester til en stein el. med gøtt/fiskesnøre
okei. men d skal jeg prøve. takk for hjelpen
RunarH
Bruk hele blader som du fester til en stein el. med gøtt/fiskesnøre

Vil advare litt mot bruk av fiskesnøre i akvariet. Det har vært noen leie historier om fisk som har viklet seg inn i det og skadet seg. Bruk heller en liten stein eller en teskje å legg oppå/tre gjennom det du vil skal holde seg på bunnen.
uniq87
Hmm.. Men hvordan forer vi dem med spinat da uten at vannet blir helt ødelagt??

Du gir dem maten for en stund, men fjerner spinatbladet etter f.eks. et døgn.
La det ikke ligge lenger enn det i vannet, for det som ikke er oppspist til da vil råtne og ødelegger vannkvaliteten.
Stian S
jeg ahr lyst på eplesnegler, men er det noen problemer med dem? avøfring eller noe? må jeg ah noe ekstra i vannet?
Jeg ser ingen problemer med å ha eplesnegler og jeg har MANGE. Du må passe på å ha ph på rundt 7,5 og gh på10-14 pga at skallet skal holde seg sterkt. Mater du mye med agurk kan de fise vannet grått noe som kalles infusorier og det er helt ufarlig, faktisk fint hvis du har yngel i det karet for de nyttigjør seg disse infusoriene. Jeg bruker gh salt for å justere gh hvis den blir for lav og natron hvis ph blir for lav. Jeg anbefaler at du forer med novo prawn og novo crabs det inneholder stoffer som er bra for skallet. De er de beste renholdsarbeiderne en kan ha i karet syns jeg. De spiser alger, overskuddsfor, døde planter, døde fisk og de spiser også døde snegler . Vær obs hvis en død snegle blir liggenede død i karet da kan den forurense karet mye. Er du i tvil på om en snegle er død , ta den opp og lukt på den, da glemmer du aldri hvordan en død snegle lukter. Så lykke til, snegler er bare så moro å ha i karet....
Tilfeldig bekjentskap
© LOFFA 2015
Reklame for plussmedlemskap