Reker for oppdrett

Hei

Trenger reker til oppdrett.
De skal brukes som mat til skillpadder.

Har mata mata skilpadde babyer som trenger mat.

Må kjøpe den reke typen som er lettest og avle og som det gjerne blir litt størrelse på.

Kom gjerne med forslag..

Mvh

Are
Oslo reptilpark
I henhold til dyrevernlovens §8, er det ikke lov å fôre med levende dyr.
I henhold til samme lov, §1, menes det med dyr; Denne lova gjeld levande pattedyr, fuglar, padder, frosk, salamander, krypdyr, fisk og krepsdyr.

Reker er ett krepsedyr, og vil derfor ikke kunne benyttes som levendefôr.

Om rekene skal drettes, og deretter avlives til fôringsbruk, finnes det massevis av arter som er både lette å få til, og som vokser raskt. Spesielt neocaridinia-artene er lette å ha med å gjøre.
Kan du ikke mate med melormer da?? Det får man kjøpt som dyremat i de fleste dyrebutikker, levende mat.
Galemor
Kan du ikke mate med melormer da?? Det får man kjøpt som dyremat i de fleste dyrebutikker, levende mat.

Melorm (Tenebrio molitor) er klassifisert som ett innsekt, så jeg antar at disse ikke innbefattes av lovverket.
Men sikker, det skal en aldi være, med tanke på norske lover Der kan en gjerne ha 10 ulike tolkninger på samme settning
Vel jeg tror melormer går som insekt på lik linje som sirissene, det er iallefal det jeg husker fra jeg jobbet noen helger på krizoo i sommer. Og jeg vet de selger dem til folk med insektspisende dyr/ amfibier etc. Og melormer er oxo lette og drette selv, med brødskiver. Så det ville nok gå fortere enn med reker. Som bruker litt tid på å få størrelse.
Innførsel, kjøp, salg og hold av skilpadder er ulovlig i Norge. Denne tråden er derfor stengt.
Tilfeldig bekjentskap
© Bettina Fossen
Reklame for plussmedlemskap