- Hjem
- Forum
- Snegler/skalldyr
- Sinnsykt dyre reker fra imazo
Sinnsykt dyre reker fra imazo
Noen som vet noe om de sinnsykt dyre rekene som ligger på Imazo for tiden?
Harlekin caridina 1 cm. Prisen er så fantastisk at de som vet hva dette er, vil huske det. Utsalgspris vil sikkert ligge på 500,- (pluss eller minus noen hundringser).
Vurderer å bestille en gjennom butikken (så fremst jeg får den til innkjøpspris), bare for å se hva det er for noe...
Harlekin caridina 1 cm. Prisen er så fantastisk at de som vet hva dette er, vil huske det. Utsalgspris vil sikkert ligge på 500,- (pluss eller minus noen hundringser).
Vurderer å bestille en gjennom butikken (så fremst jeg får den til innkjøpspris), bare for å se hva det er for noe...
Postet 06.03.08 kl 23:17
Mulig det kan være denne her det er snakk om:
http://www.practicalfishkeeping.co.uk/pfk/pages/item.php?news=1072
I såfall er det en ekstremt stilig liten reke, som er veldig avhengig av feskvanns-svamper som den lever i tett samarbeid/ symbiose med.
http://www.practicalfishkeeping.co.uk/pfk/pages/item.php?news=1072
I såfall er det en ekstremt stilig liten reke, som er veldig avhengig av feskvanns-svamper som den lever i tett samarbeid/ symbiose med.
Postet 06.03.08 kl 23:28
Endret: 06.03.08 kl 23:29
Godt mulig, kommer opp mange sammenfallende treff med denne reker du linker til og harlekin.
Da lurer jeg på om Imazo leverer ferskvannsvamper til dette formålet? De må jo selv ha en løsning på å holde rekene, når de selger dem. Eller fungerer kanskje algekuler?
Jeg skal spørre sjefen om han kan spørre Imazo-mannen litt ut...
Da lurer jeg på om Imazo leverer ferskvannsvamper til dette formålet? De må jo selv ha en løsning på å holde rekene, når de selger dem. Eller fungerer kanskje algekuler?
Jeg skal spørre sjefen om han kan spørre Imazo-mannen litt ut...
Postet 06.03.08 kl 23:36
Postet 07.03.08 kl 00:02
Postet 07.03.08 kl 00:12
Endret: 07.03.08 kl 00:13
Postet 07.03.08 kl 00:28
Postet 07.03.08 kl 00:33
"Harlekinreker" kan referere både til ferskvannsarter og saltvannsarter.
Det er det som er problemet med populærnavn. Rekene du linker til Høyer'n, er en annen "harlekinreke" enn den "harlekinreka" på ferskvanns-lista til imazoo og som sannsynligvis er den stripete saken jeg linket til i mitt forrige innlegg.
Det er det som er problemet med populærnavn. Rekene du linker til Høyer'n, er en annen "harlekinreke" enn den "harlekinreka" på ferskvanns-lista til imazoo og som sannsynligvis er den stripete saken jeg linket til i mitt forrige innlegg.
Postet 07.03.08 kl 00:56
Postet 07.03.08 kl 03:38
Postet 07.03.08 kl 13:39
Reker?
Høyer'nHer ser du noen harlekinreker [URLBLOCK1]
Det så ut som 2 Aliens som kom fra venstresiden, haha ;P
De stjal sjøstjernen hans da
Postet 07.03.08 kl 14:11
Stemmer det, Gyrd, det er Sulawesi-reker. Sulawesi rekene kan lett forveksles med slatvannsreker pga navner (harlekin-, kardinalreke f. eks.) og utseende. Navner er forrsten ikke fastslått endå, det er usannsynlig at de går videre under de navner som eksisterer i dag.
Vil ikke si, at de trenger hardt vann, men forholdsvis høg pH med rundt 8. Så langt eg husker er vannet i den innsjø de kommer fra ganske bløtt. Vidare oppføre de seg litt annerledes så vidt eg leste på tyske forum. De er ganske sky og gjøymer seg når de merke bevegelser fram akvariet. Oppdrett er fullt mulig i ferskvann, men de som er drettet til i dag har mest sannsynligvis blitt importert allerede meg egg. Vil ikke kalle prisen sinnsyk, det er mange ferskvannsreker som er mykke dyrere enn 500 Kr, men finnes ikke folk i Norge (Europa) som er villig å betale f. eks. 4000 - 10000 Kr / stk for en Red Bee SSS. Japanerne er vel litt annerledes, de betaler sinnsyke priser. Eg tror, hvis man vente litt, vil prisen for Sulawesi-reker sikker faller litt. I tyskland ligger de forskjellige arter fra Sulawesi på rundt 30 - 50 € (250 - 400Kr).
Vil ikke si, at de trenger hardt vann, men forholdsvis høg pH med rundt 8. Så langt eg husker er vannet i den innsjø de kommer fra ganske bløtt. Vidare oppføre de seg litt annerledes så vidt eg leste på tyske forum. De er ganske sky og gjøymer seg når de merke bevegelser fram akvariet. Oppdrett er fullt mulig i ferskvann, men de som er drettet til i dag har mest sannsynligvis blitt importert allerede meg egg. Vil ikke kalle prisen sinnsyk, det er mange ferskvannsreker som er mykke dyrere enn 500 Kr, men finnes ikke folk i Norge (Europa) som er villig å betale f. eks. 4000 - 10000 Kr / stk for en Red Bee SSS. Japanerne er vel litt annerledes, de betaler sinnsyke priser. Eg tror, hvis man vente litt, vil prisen for Sulawesi-reker sikker faller litt. I tyskland ligger de forskjellige arter fra Sulawesi på rundt 30 - 50 € (250 - 400Kr).
Postet 07.03.08 kl 14:24
Postet 07.03.08 kl 14:35
Endret: 07.03.08 kl 14:36
Hvis alle Sulawesi har sånn prisniveau i sverige, er det verdt å kjøpede dit. Overdrive? Aldri i livet sjekk her:
http://www.garnelen-paradies.de/product_info.php?info=p4309_Kardinalsgarnele.html
Ok, hvis du kjøper over 30stk er det kun 28€.
http://www.garnelen-paradies.de/product_info.php?info=p4309_Kardinalsgarnele.html
Ok, hvis du kjøper over 30stk er det kun 28€.
Postet 07.03.08 kl 20:13
Postet 08.03.08 kl 15:10
Postet 08.03.08 kl 16:02
Postet 08.03.08 kl 16:28
WikdahlDet er det tåpeligste jeg har hørt. De ligger flere steder ute på nett, faktisk er det en tråd her på forumet som har linker til flere forskjellige lister. Skulle tro Imazo var en mafia-organisasjon.
Det er nå en gang slik det fungerer. Imazo sier at prisene ikke skal offentliggjøres, og butikkene setter neppe pris på det i det hele tatt om de blir offentliggjort.
Postet 08.03.08 kl 17:58
Postet 08.03.08 kl 19:47
Postet 08.03.08 kl 20:14