- Hjem
- Forum
- Snegler/skalldyr
- Brun eplesnegle
Brun eplesnegle
Min brune eplesnegle har funnet ut at akvare er kjedelig. Så nå kravler den oppover ruta. Jeg blir litt redd for at den skal tørke. Tenkte kanskje den ville legge egg. Ser ikke sann ut foreløbig, noen som vet hvor lang tid det bruker å ta? Trodde ikke de var vanlig at de gjorde det midt på dagen?=S Jeg har bare 2 stk. som jeg lenge har mistenkt at var av samme kjønn. noen som vet hva dette betyr?? Blir litt trist om jeg mister de store flotte sneglene mine.
Postet 14.03.08 kl 19:22
Postet 15.03.08 kl 01:35
Det er helt vanlig at den går oppover glasset og over vannlinjen. Det kan være at den leter etter en passende plass for å legge egg. Jeg hadde en snegle som gikk langs hele vannlinjen 3 ganger før den fant plassen sin å legge egg på. Så det kan være et tegn på at det er egglegging på gang......det er moro det....LuzolaMin brune eplesnegle har funnet ut at akvare er kjedelig. Så nå kravler den oppover ruta. Jeg blir litt redd for at den skal tørke. Tenkte kanskje den ville legge egg. Ser ikke sann ut foreløbig, noen som vet hvor lang tid det bruker å ta? Trodde ikke de var vanlig at de gjorde det midt på dagen?=S Jeg har bare 2 stk. som jeg lenge har mistenkt at var av samme kjønn. noen som vet hva dette betyr?? Blir litt trist om jeg mister de store flotte sneglene mine.
Postet 15.03.08 kl 02:50
LuzolaTenkte kanskje den ville legge egg. Ser ikke sann ut foreløbig, noen som vet hvor lang tid det bruker å ta? Trodde ikke de var vanlig at de gjorde det midt på dagen?=S
Eplesneglene har lagt egg MANGE ganger hos meg, men jeg har aldri tidligere fått med meg når det skjer. Plutselig har jeg bare oppdaget eggklasene, liksom. Men en dag da jeg skulle fôre - det var vel i tolvtida på dagen - var det en krabat som var i full sving like nedenfor (og delvis på) fôrluka...
Jeg hadde det litt travelt og kunne bare se på en stund, men i den takten det gikk virket det som om det kunne ta evigheter!
Filmet litt med mobilen, men videoen er av skremmende dårlig kvalitet.
<embed src="http://www.youtube.com/v/TnS6JRwVzP0&hl=en" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed>
Postet 15.03.08 kl 03:26
Endret: 15.03.08 kl 03:32
Postet 15.03.08 kl 18:19