Eplesnegle hjelp.?

Jeg har vært mye på nett for å finne ut om mine gule eplesnegler, men klarer ikke å finne ut enkelte ting.

Hvor lang tid tar det for at sneglene klekkes?.
Skal jeg fukte eggene med spruteflaske en gang i blandt for å holde dem fuktig? eller ikke.

Tok å åpnet en klase som hadde hengt lenge, og den var slimete inni.

Håper at noen kan hjelpe med et svar, slik at jeg kan få noen små i akvariet.
monty
Jeg har vært mye på nett for å finne ut om mine gule eplesnegler, men klarer ikke å finne ut enkelte ting. Hvor lang tid tar det for at sneglene klekkes?. Skal jeg fukte eggene med spruteflaske en gang i blandt for å holde dem fuktig? eller ikke. Tok å åpnet en klase som hadde hengt lenge, og den var slimete inni. Håper at noen kan hjelpe med et svar, slik at jeg kan få noen små i akvariet.

Det tar 4-6 uker fra klasen kommer opp til de klekkes..
Du trenger ikke å fukte eggene, så lenge du har et akvarie med dekkglass.
Mitt kar har ikke dekkglass, men heldekkende armatur.. og det funker fint det også.. Bare ikke all fuktigheten fordamper...

Åpne en klase? Det har jeg aldri gjort. Jeg lar mine henge i 7-8 uker før jeg evt tar de ned og kaster de... Men stort sett lar jeg de bare henge

Så... bare la de henge, smør deg med tålmodighet og la tiden gå sin gang... De dukker nok opp, det tar bare litt tid....
På morgenen er det masse dugg under lys armaturet mitt, så fuktighet får de vel da.
Da er det bare å vente.

Takk for hjelpen.
monty
På morgenen er det masse dugg under lys armaturet mitt, så fuktighet får de vel da. Da er det bare å vente. Takk for hjelpen.

Da er jo alt bare velstand!
Sett deg ned, smør deg med tålmodighet og ta tiden til hjelp....
Noen uker etter at klasen ble lagt, kommer den nok til å skifte farge fra mørk rosa, til å bli flekkete, fra mørk rosa til grå-hvit... Så en liten stund etter det, popper de søte små ut...
monty
Jeg har vært mye på nett for å finne ut om mine gule eplesnegler, men klarer ikke å finne ut enkelte ting. Hvor lang tid tar det for at sneglene klekkes?. Skal jeg fukte eggene med spruteflaske en gang i blandt for å holde dem fuktig? eller ikke. Tok å åpnet en klase som hadde hengt lenge, og den var slimete inni. Håper at noen kan hjelpe med et svar, slik at jeg kan få noen små i akvariet.

Pass på så de ikke henger for nære lyskilden for da kan de tørke inn. Tiden det tar fra de legges til de klekkes er avhengig av temperatur og fuktighet. Hos meg klekkes alle klaser etter 12-14 dager. Det er varmt og fuktig der de ligger og da klekkes de fortere. Men det kan også ta opptil 4 uker det varierer som sagt etter forholdene. De begynner å lukte stygt av klasene hvis de ikke klekkes, så hvis du har en klase lenger enn 4 uker og du tar av en bitteliten bit så vil du fort kjenne om den er befruktet. Du må ikke gi opp. Det kan ta lang tid før de legger egg og når de plutselig begynner og legge så kommer det klaser hele tiden. Det er over en måned siden noen la egg hos meg nå men i natt kom det en diger klase som en av de grønne hadde lagt. Så tolmodighet må man ha i denne hobbyen.
Tilfeldig bekjentskap
© -mette-
Reklame for plussmedlemskap