Eplesnegler..

Fikk 5 små eplesnegler i posten i dag, de lever alle sammen
Men den ene sverddrageren min er bortpå de hele tiden, napper i de på en måte Syns litt synd på de, er dette normalt??
Har vurdert å sette den sverddrageren i karantene ei stund, men vet ikke om det hjelper..
Hei ja dette er helt vanlig. Jeg bruker ikke å ha veldig små snegler i kar hvor det går sånne nappere på sneglene. Venter til de blir litt større. Da er de mer robuste . Ellers så satt jeg engang ved glasset og kikket på en av sverdragerne som ikke kunne la en av mine snegler få være i fred. Det jeg gjorde var å kakke i glasset hver gang den nærmet seg sneglen og det hjalp vist for den er ikke så hissig på sneglene nå og ihvertfall ikke hvis jeg sitter ved karet. Så det virket å skremme den hver gang den kom nær snegla..
Ok, takk for svar=)
Kanskje jeg skal ta de over i yngelkaret mitt til de er blitt større..
Har 2 små der fra før..
er kun guppy yngel der, å de ser ut til å la de være i fred
Hei ja det er lurt å bruke ynglekar til å la de vokse seg litt større. De vokser fortere også for det er ikke så stor konkurranse om maten. Jeg gjør det med alle mine snegler. Så lykke til med noen fantastiske dyr.
Hei. Fint at alle klarte seg. Er enig med Heidi, siden du har yngelkar, la dem være der for å vokse seg litt større før du lar dem bo i hovedkaret ditt.
Da er de plassert i yngelkaret inntill videre, å d ser ut som de trives
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap