- Hjem
- Forum
- Snegler/skalldyr
- Snegle identifisering.
Snegle identifisering.
Postet 18.04.08 kl 20:49
Ta bilde fra to vinkler, da er det lettere å se. Men synes du ikke den ligner på denne?
Det hjelper også om du forteller hvordan du har fått den. Om den kom inn med en plante, eller om du har kjøpt den...
Det hjelper også om du forteller hvordan du har fått den. Om den kom inn med en plante, eller om du har kjøpt den...
Postet 18.04.08 kl 20:53
Postet 18.04.08 kl 21:54
Postet 18.04.08 kl 22:01
Det er formen som er viktig, og det ser ut til at du har rett. Damsneglene er mer dråpeformede, med spissen mer bak, ikke på siden slik det ser ut som her...
Den har snurren på samme side som eplesnegle, så det er ikke umulig at det er en slik. Disse finnes i mange farger. Men jeg er ikke sikker. Hvordan ser den ut under vann? Har du sett hodet og følehorna?
Den har snurren på samme side som eplesnegle, så det er ikke umulig at det er en slik. Disse finnes i mange farger. Men jeg er ikke sikker. Hvordan ser den ut under vann? Har du sett hodet og følehorna?
Postet 18.04.08 kl 22:02
Postet 18.04.08 kl 22:06
Postet 18.04.08 kl 22:08
Tror du har fått deg en liten eplesneglebeibi jeg. Har du kjøpt planter av noen på forumet og de har eplesnegler er det fort gjort at det kan bli med noen tasser i plantene både av den ene og andre sneglen. Jeg har selv levert planter til dyrebutikken hvor det har blitt med små eplesnegler så det kan også være at det har skjedd. Det blir spennende å se hva slags snegle det blir av den....
Postet 18.04.08 kl 22:17
Postet 18.04.08 kl 22:24
flere bilder av sneglen i en liten skål...
følehorna er lange og hodet er lite, munnen vises når den spiser alger på akvarieglasset. Beholder den, og ser om den blir noe større.og evnt hva den blir.
Kryssning mellom eple- og damsnegle....
Den er ganske liten, jaggu ikke lett å få tatt fornuftige bilder av den heller...
følehorna er lange og hodet er lite, munnen vises når den spiser alger på akvarieglasset. Beholder den, og ser om den blir noe større.og evnt hva den blir.
Kryssning mellom eple- og damsnegle....
Den er ganske liten, jaggu ikke lett å få tatt fornuftige bilder av den heller...
Postet 18.04.08 kl 22:41
Postet 18.04.08 kl 22:49
Postet 18.04.08 kl 22:50
Utrolig hva man finner når man sitter å studerer akvariet. Fant en annen snegle.Den er litt større og mere avlang enn den første jeg fant, mere gjennomsiktig gul på farge.Har kortere følehorn, beveger seg saktere og ligner mere på en damsnegle.Den minste er mere rund iforhold til den største. spennende dette
Postet 18.04.08 kl 23:16
Postet 18.04.08 kl 23:25
Postet 18.04.08 kl 23:31
Snegle mysteriet er løst.
Snegle mysteriet er som sakt løst.
"lille gul" er nok en liten eplesneglebaby. For at "lille gul" ikke skulle være så ensom, og for at vi skulle ha noe å sammenlikne h*n med. Bestilte vi noen storesøsken til h*n hos Heidi, så nå er ikke ensomheten for "lille gul" så stor lengere.
En lykkelig avsluttning på mysteriet
"lille gul" er nok en liten eplesneglebaby. For at "lille gul" ikke skulle være så ensom, og for at vi skulle ha noe å sammenlikne h*n med. Bestilte vi noen storesøsken til h*n hos Heidi, så nå er ikke ensomheten for "lille gul" så stor lengere.
En lykkelig avsluttning på mysteriet
Postet 11.06.08 kl 23:23