Blårekene mine er røde sorte og grå

Hvorfor har blårekene mine alle andre farger enn blå? Er det blåreker jeg har eller har jeg blitt lurt?

Høres ut som om du har neocardina sp. med innslag av både kirsebær og blå reker...
Jeg har solgt slike selv, men da under navnet neocardina.sp.
Solgte de dem spesifikt som blå reke?
Etter hva jeg har forstått finnes ingen blå reke av arten Neocaridina sp.
Rekene er kun farget opprinnelig fra "produsent" igjennom fòr. Denne fargen er ikke genetisk og vil derfor ikke føres videre til avkom.
Jeg kjøpte dem som blåreker ja. Det gjør ikke noe for meg men jeg har ikke noe greie på reker så jeg bare lurer.

Kn det være en blandingsrekeart?
Blåreker kan finnes i brunlige og grønnlige toner, men jeg har ikke sett røde uten at det er innkrysset med kirsebær... Men andre kan jo ha en annen ærfaring?
Ps: De som blir blå, blir ikke knallblå. De blir mer glassaktige med mørkblå spetter...
Dette stemmer ikke helt. Blå neocaridina får blå avkom såvidt jeg vet, hvordan kan ellers privatpersoner avle blå neocaridina og deretter selge blå yngel? Men det er stor variasjon i hvor blå de faktisk er.. Det er ikke akkurat en blåfarge som lyser opp akvariet
Det er noen som er knall røde...De har nok formert seg i akvariet mitt for de var gjenomsiktiga alle sammen da jeg kjøpte dem for ca 3mnd siden
Noen stammer/arter har mange forskjellige farger. Andre har mere faste farger.

Dersom du liker fargen på noen, kan du putte dem i et eget kar, og velge ut det avkommet som ser best ut osv. Etter en tid vil du mest sannsynlig få en stabil stamme med den fargen/andre egenskaper du har avlet på.
Tilfeldig bekjentskap
© Kari anne Hulløen
Reklame for plussmedlemskap