Usikker ang. sandsnegler

Lurte på om noen kunne gi meg noen råd. Har lest mye av trådene her, men er fortsatt usikker på om jeg vil ha sandsnegler. Har 2 kar med biltema blåsesand. Er redd for at det blir for mange og tar over karet. Kan noen hjelpe meg
blir det for mange kan du jo selge unna etter hvert som de kommer.
også formerer de seg ikke så fort som folk skal ha det.
eg har sandsnegler og har hatt dei en del månder no og har ikkje merka at dei har overtatt baljen ser dei stikker hode opp av og til men ikkje noe problem her hos meg... plantene minde er også veldig glad i dei.
Har tenkt på dette en stund, har jo selvfølgelig hørt både positive og negative ting om sneglene. vanskelig det hær. takk for svar
De formerer seg veldig fort. Men som navnet tilsier lever de normalt i sanden, og synes ikke så mye, uansett. Hvorfor ønsker du evnt sandsnegler?
De berømmelige gasslommene som kan oppstå (uten sandsneglene) er veldig omdiskutert.
...Har et kar med Rådasand, og der har jeg null skrupler med å anbefale sandsnegler...Du ser de kun om du leter etter de, da de har perfekt kamuflasje i dette miljøet...

...I 120 literen som er under ombygning er det blåsesand, og her har vi valgt å prøve kabel...Dersom du har lyst til å høre hvordan det går og min, som alltid, subjektive mening kan du bare ta og "mase" på meg per mail...Men gi det en måned, slik at jeg får noen erfaringer og dele i det hele tatt...
Kombinasjon dvergciklider og sandsnegler betyr heldigvis at de holder seg mye nedi sanden når lyset er på. Ser veldig få av de her for tiden.
Takk for svar. Har blitt anbefalt av mange om å ha det, for å få rydda opp i sanda og for plantene sin del (svar til tender). Men nå har jeg skaffet meg 10 stk. i dag. Så nå er det gjort. Får bare se hvordan det går nå da.
Lykke til da, jeg synes de er kjempekjekke, plantene mine hadde sikkert gått dunken alleredet om ikke sneglene hadde løst opp sanda rundt røttene. Her ser jeg de en sjelden gang om dagen, men som oftest ser man de om natta, blir sånne fine spor etter de i sanda.
Hadde de i en 40 liter med grus og guppier, når de ble mange der begynte de å gå på glasset og tror det var de som nesten tok knekken på den ene windeløven min oxo.
Så det kan gå begge veier, jeg synes iallefal de er kjekke nå.
Takk takk. blir spennende å se hvordan det går ja.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap