Elefantfisk sammen med krabbe?

hvorfor ble tråden min angående ferskvannskrabbe fjernet? er det ulovlig? og hvorfor er det ulovlig å ha kreps? de lever jo fritt i norge. det er lov å fange kreps for å spise dem. er ikke ett importert eksotisk dyr! hvor kommer denne regelen fra?

men uansett. noen som har hatt krabbe sammen med elefantfisk? hvordan går det? fordi elefantfisken er for det meste på bunnen med nesa si. litt redd for om krabba vil ta den. fordi den er bare ca 7cm enda.
Eivind Gunnerud
hvorfor ble tråden min angående ferskvannskrabbe fjernet? er det ulovlig? og hvorfor er det ulovlig å ha kreps? de lever jo fritt i norge. det er lov å fange kreps for å spise dem. er ikke ett importert eksotisk dyr! hvor kommer denne regelen fra?

Den tråden din om ferskvannskrabbe ble vel slettet siden det egentlig skulle være på "RUBRIKK".

Jeg tror ikke de er ulovlig.

Her er en annonse som ligger på rubrikk:
Ferskvannskrabbe.

Kreps er ulovlig fordi det er fare for at det blir Krepsepest på den norske krepsen, tror jeg. Er ikke helt sikker, men det er sånn jeg har skjønt det.

Tror nok ikke du kan fange en kreps i et vann i Norge også sette den i et akvarium, for den norske krepsen er en truet art.
ok malin takk for infoen. men er du sikker på at den norske krepsen er en truet art? sier ikke at den ikke er det, men har bare aldri hørt noe om det før. kryr av dem i innsjøene her i vestfold hvrtfall. bare å lyse ned i vannet med lommelykt om natta så samler de seg ved lyset og da er det bare å plukke. gjort det mange ganger kastet dem rett uti igjen da selvfølgelig:P
Har ikke vi bare en krepseart i Norge? Altså Edelkrepsen? Den er trua.

Det står flere plasser på nettet at den er trua.
Se [URL=http://www.google.no/search?hl=no&client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Anb-NO%3Aofficial&hs=kM3&q=ferskvannskreps&btnG=S%C3%B8k&meta=]her[/URL].
ja ser det. den er en trua dyreart så forstår det. men takk for krabbetipset da
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap