Eplesnegleegg

Hallo jeg har 11 store og små egge fra sneglene mine hva skal jeg gjøre med de, og hvordan kan en sende slike ting.
sheila
Hallo jeg har 11 store og små egge fra sneglene mine hva skal jeg gjøre med de, og hvordan kan en sende slike ting.

Hvilke snegler har du?
Hvordan ser eggene ut? Hvor befinner disse eggene seg?

Er det eplesnegler du har, vil eggene være i en klase, over vannet, oppunder dekkglasset/armaturet. Disse skal være tørre, men samtidig ha det varmt og fuktig. Anbefaler på ingen måte å sende disse, da de trolig ikke vil klekkes...

Andre snegler legger stort sett egg i sånne "gele-aktige" klumper på blader o.l. Disse er knøttsmå og kan skjelden telles. Disse kan fint sendes ved å legge hele bladet i f-eks en tomflaske med vann og luft, pakke godt inn med avispapir og så sendes.

For meg så høres det ut som om du har noen fisker som har lagt egg...
Åssen fisk har du i akvariet?
Hei det er eplesneglene som har lagt de noen cm over vannflaten og oppunder lokket på akvarietklasene er gulaktig farge og harde på utsiden og noen er sorte prikker inni.kanskje dårlig forklaring men håper dere forstår.
sheila
Hei det er eplesneglene som har lagt de noen cm over vannflaten og oppunder lokket på akvarietklasene er gulaktig farge og harde på utsiden og noen er sorte prikker inni.kanskje dårlig forklaring men håper dere forstår.

Eggklasen bør du bare la henge til den klekker. Vanligvis tar det 2-4 uker fra den kommer opp til den klekkes. Fargen vil forandre seg etterhvert, men hvis du ser på et bilde jeg har tatt, ser du fargen som klasen har når mammaen henger de opp

Antall egg er ikke tellbart.....
OK tusen takk for svar da er det vel bare å smøre seg med litt tolmodighet og se om det kommer noen små snegler.
En oppdatering
Hei alle sammen jeg har fått en gjeng på minst 30 eplesneglebabyer i natt og det som gjorde susen var å skru opp temten i karet men hvor mange som overlever er det bare tiden som vil vise.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap