Jeg måtte flytte noen eggklaser og la dem oppå magnetalgeskrapa rett over vannkanten i akvariet. Noen få snegler klekket men resten ser ut som døde under klekking. De tørket kanskje inn. er dette fordi de egentlig skal falle ned i vannet fra eggklasen?
Bør vurdere å feste klasen med dobbeltsidig teip til glasset neste gang kanskje?
Jeg måtte flytte noen eggklaser og la dem oppå magnetalgeskrapa rett over vannkanten i akvariet. Noen få snegler klekket men resten ser ut som døde under klekking. De tørket kanskje inn. er dette fordi de egentlig skal falle ned i vannet fra eggklasen?
Bør vurdere å feste klasen med dobbeltsidig teip til glasset neste gang kanskje?
Noen råd?
Noen har visst med hell klekket ved å legge eggene på en isoporbit på vannet. Denne bør vel festes i karet på noe vis (feks. med plaststrips), om du har stor vannbevegelse i overflata.
Jeg har lagt de andre klasene på isopor men dette vil jo ikke hjelpe hvis min teori om at de må ha hjelp av tyngdekraften for å finne vannet stemmer. Jeg ser mange døde snegler inne i klasen. Akkurat som de ikke har funnet veien liksom.
Er gjerne noen som blir sittende fast inni klasen, så du kan hjelpe dem med å komme seg ut ved å rulle klasen forsiktig mellom fingrene, gjerne med klasen under vann.