Identifikasjon av reke (langarmreke)

Kjøpte for en uke siden 6 stk reker hos Dyrenes Verden. Jeg antar det var 3 hunner og 3 hanner. Hunnene er gjennomsiktige og har minimale klør. Hannene ser ut til å ha store klør og har i tillegg diverse mønstre på kroppen.

Disse stod for salg til 109 kr/stk under navnet "Red Spotted Shrimp VF".

Hunnene bærer store egg og har den spesialiserte metoden, den ene har forøvrig "klekket" eggene og jeg har rekeyngel.

Noen forslag til hvilken rekeart dette kan være? Assamensis kanskje?
Inaktiv bruker
Ligner på de unge klorekene jeg har i ene karet
...Når det gjelder assamensis så føler jeg at det er så mange forskjellige tegninger, adferder og størrelser at jeg mistenker det som kalles Macrobrachium assamensis i akvariehandelen i Norge for å være flere arter...Mine kloreker hadde veldig utydige markeringer på klørne, der dine ser ut til å være veldig markante, og har blitt sorte med tiden (markeringene vil forsvinne med alderen)...Solgt under "Indisk Kloreke" og bildene har her inne blitt verifisert til assamensis...Hvilket jo for så vidt er greit, dersom det er "standarden", men jeg er fortsatt nysgjerrig på om det ikke kan være litt forskjellige ting som ligger i karene rundtom under assamensis-navnet...

...Dersom du kikker i profilen så ser du reker som går fra blått via brunt, over til rødt og helt til nærmest gjennomsiktig...Hovedtrekket, slik jeg har blitt forklart det, for Macrobrachium assamensis er de distinkte markeringene på klørne når de er unge...Hvorvidt det er fakta kan jeg ikke si...Ignorance is bliss...
Med tanke på at det visstnok finnes mange hundre, kanskje tusen arter innenfor dette genuset så er det ikke rart om flere arter ligner.
Tilfeldig bekjentskap
© Anita Winsnes
Reklame for plussmedlemskap