Reker og småfisk kollisjon

Heisann!

Var nede på Dahls og handlet litt, og fikk med meg en stim P. gertrudae (flekket blåøye) og en stim dvergkardinal. Thor mente disse ville leve i god harmoni med rekene.

Satte opp to 54 litere, i en skulle det være krystallreker & dvergkardinal, i den andre kirsebærreker og gertrudae. Nå flyttet jeg rekene, og ga visst blåøyene et festmåltid på rekeyngel

De lar jo de voksne være i fred (de voksne rekene er jo like store som blåøyene haha), men definitivt ikke yngelen!

Er så usikker akkurat nå, fordi jeg likte virkelig blikkfanget disse to stimene utgjorde i hver sin 54 liter... nå har jeg stappet dem oppi asia-karet, men der går det allerede en stim sebrafisk, og tre stimer er i overkant av hva jeg vil ha.

Nei og nei, jeg har ikke PLASS til to kar til! Buhuuuuu. Måtte bare få det ut, aner ikke hva jeg skal gjøre. Æsj og atter ÆSJ!

Skal riktig lure på om jeg kan få satt opp igjen den siste 30-literen og flytte hunner med egg dit og la rekeyngelen vokse seg litt større der før de flyttes tilbake... nå er jeg i tenkeboksen igjen. Sukk.
Har tenkt litt, og funnet en mulig løsning... har en 30 liter til overs nå. Jeg setter opp den, og flytter hunner med egg over dit så de kan få ungene sine der. Så kan jeg jo bare flytte hunnen tilbake, og ynglene når de har vokst litt.

Blir salig blanding av CRS og kirsebærreker, men siden de er enkle å skille fra hverandre selv som nyklekte skulle ikke det være noe stort problem. Tror jeg.

Vil så gjerne ha de fiskene i 54 literne, og ikke i asia-karet, så dette MÅ bare fungere. Har googlet litt og funnet flere som har disse fiskene i rekekar. Litt av problemet kan jo være at rekene er vant til å gå alene og har ikke måttet gjemme seg i det hele tatt...

Får bare krysse fingrene, sette opp igjen 30-literen og lempe de stakkars fiskene en gang til.
Tilfeldig bekjentskap
© Lene Enlien
Reklame for plussmedlemskap