Asiatiske jegersnegler

Endelig kom sneglene jeg har ventet på !!

20 Asiatiske jegersnegler ble hentet på posten idag. De skal rydde opp i rekekaret mitt. Der har jeg en hær av skivesnegler.

Jeg valgte asiatisk jegersnegl pga at de ser flotte ut og at jeg vil få frem reke yngel i karet, da kan jeg ikke ha botia.
Sneglene ble sluppet i akvariet, da ble det livlig i karet. Noen begynnte å grave seg ned, mens andre tok seg en tur på glasset. Etter 10 minutter måtte jeg redde eplesneglen. Den ble angrpet av 2 jegersnegler. Den klarte å løpe fra en av dem, men den andre ble hengende oppå eplesneglen når den prøvde å stikke av.

Jeg regner med at karet er fritt for skivesnegler før helgen

Jeg køpte inn noen ekstra så jeg kan så Bergensere kan kjøpe uten å betale 125 kr i porto i tillegg til sneglene.
Mine er på vei i posten. Kjøpte 10 stk
Gleder meg til å se de i virksomhet.
Som TrondB sier botia egner seg ikke i rekekaret

ps har tenkt å beholde alle sammen, så ikke send pm
Kan du fortelle meg litt mer om disse sneglene. evt gi meg en link?

Høres ut som den perfekte pestsneglekværker. Tar de damsnegler også og store eplesnegler?

Er de lette å avle?
vil dere dele hvor dere har kjøpt disse? jeg vil gjerne ha noen selv, men den eneste selgeren jeg har funnet sender ikke.
takk. da får jeg ringe og bestille noen i morgen. blir jo f*** ikke kvitt pestsneglene i karene mine.
Du reduserer pestsneglebestanden kraftig med eplesnegler også
Jeg kjøpte mine hos 4bent.no

1 stk kr 50
10 stk kr 200
Frakt kr 125

Må forhåndsbetales, de sender når pengene kom inn på kontoen deres.

TrondB
Jeg regner med at karet er fritt for skivesnegler før helgen :-)

Det er mulig at jeg var vel optimistisk, men jeg ser ikke noe forskjell i pestsneglbestanden i karet mitt. De fleste sneglene har gravd seg ned i sanden.

Er det andre som har sett nedgang i pestsneglbestanden etter at de har fått jegersnegler ?
Er du sikker på at du har fått riktig snegleart? Sånne med snabel?
Edit: Ja ser nå at du har lagt inn bilder av dem... Da kan det vel hende de er mette på eplesneglen de har spist?
Aggi
Da kan det vel hende de er mette på eplesneglen de har spist? ;)

Nope, Eplesneglen ble flyttet over i et annet kar da jeg så at de ikke kunne være venner...
Skal prøve å trappe ned på maten en stund fremover, for å se om det kan hjelpe.
Inaktiv bruker
TrondB
Er det andre som har sett nedgang i pestsneglbestanden etter at de har fått jegersnegler ?

Har nå hatt jegersnegler i litt over en mnd. (6 stk i en 63 liter). Jeg ser heller ikke noe nedgang i antall pestsnegler. Synes egentlig det bare blir flere og flere av dem. Det virker som om jegersneglene er mer opptatt med å formere seg.

Så, da er det bare og begynne å skvise pestsnegler igjen da
Tilfeldig bekjentskap
© Sigmund Hansen
Reklame for plussmedlemskap