Hjelp! snegla mi har lagt egg!

Jeg har et problem. Jeg tok, i dag, to eplesnegler over til kampfiskakvariet mitt og skulle du sett, den ene driver i skrivende stund og klemmer ut en avskyelig klase med gulhvite egg høyt oppe på veggen i akvariet..

Akvariet har ikke dekkglass og jeg lurer egentlig litt på om disse eggene vil klekke da og om hvorvidt kampfisken kommer til å spise dem opp når de eventuelt klekker.

Takk for all hjelp!

Mvh
Bjørn Floeng Svendby
Hvis du vil ha småsnegler kan du legge dem på et lite isoporflak som flyter på vannskorpen og se om de klekker. Du kan godt legge de over i et annet akvarium. Jeg vet ikke om kampfisk vil spise egg eller småsnegler og jeg tviler på at de vil klekke uten dekkglass. Blir liksom ikke lunt og rått nok. Hvis du ikke vil ha småsnegler bare fjerner du klasen. Det blir fryktelig mange hvis de klekker.
Da har jeg i hvertfall fått litt svar. Har lagt på en provisorisk topp, så det nå skal bli litt lunere der.

Vet fortsatt ingenting om hvorvidt kampfisken ser for seg småsnegler som et måltid, men han lar jo pestsnegler være i fred, så jeg tror ikke det er noe problem
Jippi! I dag har eggene begynt å klekke og jeg ser jammen så mye som i hvert fall 40 bittesmå krabater her. Tror nok jeg må begynne å selge litt etterhvert :P
Og da har jeg klart å ta 203 stykker ut fra akvariet og det gjenstår fremdeles en god del
Det var da en voldsom mengde sneglebabyer Da min la egg fikk jeg ikke mer enn ca 50 babyer.

Men det er vel ikke noe stort problem å få solgt dem? Spesielt dersom de har interessante farger
Som regel er det ikke så mange som vokser opp..
Regner ikke med at alle vokser opp, men det blir nok ikke noe stort problem å få solgt dem. ser ut til at de er like mamman sin. Hun er gul med brune striper
Jeg har hørt at det er mye mindre frafall blant sneglebabyer enn blant yngel, så skal ikke se bort ifra at mesteparten vokser opp... Jeg har hvertfall ikke hatt noe merkbart frafall i de 2-3 ukene jeg har hatt mine.
Tilfeldig bekjentskap
© Kamilla Krug Aase
Reklame for plussmedlemskap