Rekeskall?

Jeg våknet i morges og fant noe som så ut som en halvspist reke. Jeg skyndet meg med å fóre for å se om alle fem amanorekene fortsatt var der, og det var de heldigvis. Jeg har hørt at de skal spise skallene sine for å styrke det nye, men jeg lurer på hvor lenge skallet kan ligge i akvariet uten å råtne, om det råtner i det hele tatt?
Og finnes det en måte å se hvem av rekene som har skiftet skall? Alle sammen var frempå og så helt ut som før. Finnes det også tegn på at skallskifte nærmer seg?
Lar bare de gamle skallene ligge, jeg, men vet at noen fjerne i alle fall noen av dem. Kan ikke si at jeg har merket noe til at gamle skall ødelegger vannkvaliteten. Har heller ingen gode tips angående å se hvilken reke som har skiftet skall, tror man må "ta dem på fersken", siden det nye skallet raskt er likt det gamle mht farger, hardhet osv. Ørlite større blir de jo, for hver gang, så om du har en skikkelig god kontroll på hvem som er hvem, og størrelsen deres innbyrdes, så kanskje...
Ok, takk for svar Hehe, eneste reka jeg kan kjenne igjen er den ene hannen som har en gulfarge, ellers blir det nok utrolig vanskelig.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap