Hva er den desidert minste ferskvanns reken?

Har så alt for lyst på reker, men fruen synes de er så ekle Derfor jeg i all hemmelighet skal få tak i noen små reker som ikke blir så store og er flinke til å gjemme seg da kommer det til å ta litt tid før hun oppdager de:P

lettere å be om tilgivelse enn tilatelse
Jeg kjøpte 10 kisebærreker for en uke siden. de blir vel maks 2,5 cm? Uansett de er nesten umulige å gå øye på i karet mitt. De hjemmer seg i mosen eller inni plantene. Har sett en og annen reke en sjelden gang i etterkant og da har jeg brukt mye tid på å lete etter dem i karet. Det er ikke så mange hjemmeplasser heller da det er starten på et plantekar som ikke er så igjengrodd enda.
...Kjøp en stykk gedigen dott med javamose og få tak i en enkelt kirsebærreke med egg...Da kommer de bare til å "fade inn" i karet...
Bifaller det de andre sier her. Dessuten har jeg trua på at så snart hun har sett hvor utrolig kule dyr reker egentlig er, faller hun like pladask som jeg gjorde
hvordan kan noen synes at så søte herlige skapninger som reker være ekkle? jøss.. hehe... Støtter de andre sitt forslag her
Selv har jeg røde krystallreker og kirsebærreker i en 120 liter (ja jeg vet de ikke burde gå i samme kar). For at min "ikkeakvaristiske" samboer skal få øye på dem må jeg holde hodet hans helt inntil akvarieglasset og peile ut helt nøyaktig kurs. Først da legger han merke til dem.
Jeg vil jo tru at når du først får dem i akvariet og hvis hun skulle få øye på dem, kan hun rett og slett ikke unngå å se hvilke søtnoser disse er
Lykke til
Panduro
Selv har jeg røde krystallreker og kirsebærreker i en 120 liter (ja jeg vet de ikke burde gå i samme kar).

...OT, men jo, de kan gå i samme kar, de er ikke samme familie...(Caridina og Neocaridina)
Hei (mangler). De vil ikke kunne krysse seg men den ene kan visst utkonkurrere den andre i forhold til mat, vekst, formering osv. Fant bl.a. dette innlegget (se post 5), der står det litt om det. Forøvrig har ikke dette vært noe problem hos meg så langt (har bare hatt de noen få måneder ennå) og har tenkt snart/etterhvert å sette opp et lite ekstra rekekar.
...Fiffig...Der var det en liten perle av informasjon under en tittel som har sklidd forbi meg, takker for linken, Panduro!

...Har selv disse rekene blandet og ser ikke problemet med mindre en skulle kaste seg på og begynne oppdrett...Slik jeg leser postene fra herr Niesar så må en bare passe på å sende vekk noe av Kirsebærene før de tar over helt, noe de jo er eksperter på, og vil vel fort slå alle benene unna andre rekearter dersom de får lov til det...Tror vel også fisk med små munner, som f.eks. elefantfisken, kan få det trangt med mat dersom den går med for mange store kirsebær også, uten at jeg har noe konkret på det...
Ja, jeg var heller ikke klar over det før begge to var kommet i hus (kar). Hos meg ser det ut som det er krystallrekene som er de mest dominerende. Ingen har ynglet så langt. Jeg er heller ikke sikker på at jeg har av begge kjønn av kirsebærene, mens krystallrekene er for små enda. Krystallrekene kommer trofast fram ved måltidene mens kirsebærrekene holder seg mer i bakgrunnen. Det er også krystallrekene jeg ser mest av ellers også. De vokser godt alle sammen og ser ikke ut til å lide noen nød så langt. Jeg har likevel planer om å sette opp et eget lite kar til krystallrekene om ikke så alt for lenge.

Beklager avsporingen av tråden din Sterud
Tilfeldig bekjentskap
© Mona O
Reklame for plussmedlemskap