Reke som blindpassasjer i et brukt akvarie. hva gjør jeg?

Kjøpte et brukt kar i dag, og til min store overaskelse var det et x antall sandsnegler der. De la jeg bare over i de andre karene mine, men så fikk jeg se noe svømme rundt neddi karet, og det var en rekeyngel på ca 1,5-2 cm! Hva gjør jeg nå?
kan jo bare la det vokse opp.. eller så kan jeg få den ønsker meg reker
Har tenkt å la den vokse opp, men vet ikke så mye om reker:p
søren.. da ble det ingen reke på meg i dag heller:P
prøv å finn den igjen i skalldyr basen og les alt der, har ikke akkurat peiling på disse jeg heller..
Hmm, legger den i ene karet mitt jeg, og håper det går bra. Hadde du bodd litt nærmere kunne du gjerne fått dn:p
Kan du ikke spørre selgeren hvilken reke det er? Ikke sikkert det er rekeyngel, det kan være en voksen dvergreke.
Tror det er krystallreke, han selger iallefall slike=)
Maretard
Tror det er krystallreke, han selger iallefall slike=)

heldig gris *misunne*
De er jo veldig lette å kjenne igjen, siden de har hvite felt i striper på tvers av kroppen, nesten som en bie.
Tror det er en hunne og, den har en flekk i nakken. Men jeg håper den overlever da, så kommer den oppi rekekaret så snart jeg får tak i planter og sand
Han jeg kjøpte karet av hadde tre typer reker, men han husket ikke hva de het. Jeg vet det ikke er krystallreke, for den er utvokst ser jeg nå, en noen som kan hjelpe meg å identifisere den?

Har ikke så bra bilder av den, men kan beskrive den:
Grønngjennomsiktig, med rød stripe fra nese til hale. Den likner veldig på en rødnesereke, bortsett fra at nesa er kort. Kan det være blå reke? Den er planteeter, den gjore ihvertfall krav på agurken til ancistrusene mine..
Siden han har tre slag, men ikke vet hva slags, så kan det være en krysning mellom kirsebær og blå/grønn.
Dette gjør ingenting bortsett fra hvis du skal putte nedi reinavlede reker som kan krysse seg med den. Skal du det, så ville jeg fjernet den først.
Jeg tenkte å putte noen reker nedi som selskap, men gjør det noe om de krysser seg, eller gjelder det bare hvis jeg skal selge videre? Rekekaret ble artskar for kampfisk, det viste seg at hunnen min var en feminin hann, men den kan være der den er, for jeg skulle uansett ha reker i det karet.
Det gjør ikke noe for din del, men hvis du skal selge dem/gi bort, så bør du informere om at det ikke er reinavlede reker. Veldig kjipt å måtte gjøre det bare for en enslig reke. Da hadde jeg heller hatt den aleine, eller kjøpt reker den garantert ikke vil mixe seg med.
Joda, men problemet er jo at jeg ikke vet åssn art det er, og derfor ikke hvilke den vil krysse seg med:P Den kan jo gå alene da, men trives ikke de helst i større grupper?
Jeg antar at det er en Neocaridina, men kan ikke garantere det... Det finnes jo noen få Cardinia-reker som ikke har karakteristiske striper.
Jaja, jeg får se hvordan det går. Den er jo fremme nå, ihvertfall, så det haster ikke med nye reker enda.
Da har jeg gitt vekk gullklumpen min. Den har det nok bedre sammen med flokken til inger b enn i karet mitt=)
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap