Reke og sneglekar.

Jeg får overta et 40 l kar ,med pumpe, kolbe og lysog topp, om en liten stund bare jeg får tid til å hente det. Har tenkt endel på hva jeg skal ha i det og kommet frem til at jeg vil ha reker og div. eplesnegler i det. Har lest endel om reker og snegle her og sett masse bilder og reker virker til å være lette å ha. Men jeg lurer på følgende:

1: Hva rekeslag burde jeg velge?? Gjerne noen som lett formerer seg.
2: Hvor mange kan jeg ha i et kar på 40l sammen med noen eplesnegler?
3: Hvordan burde jeg best innrede karet? Vet reker liker mose men har de noen favoritt mose?
4: Har lyst på 2 forskjellige reke slag, gjerne noen fagerike, men da noen som ikke formerer seg med hverandre.

Tar gjerne imot linker lit sider hvor jeg kan finne endel info om reker.

Takk for hjelp

Gratulerer med snart nytt kar.

1. Den enkleste reka er nok Kirsebærreke. eller den mest hardføre. De formerer seg lett.
2. Du kan ha en 5-6 snegler til å begynne med å 10 til 20 reker. Disse kommer da til å formere seg å bli mangen.
3. Du har en del røtter i det og mosen er det egentlig det samme med. Men Gaffelmose er en mose som vokser raskt. En annen mose som er veldig populær er Javamose. Jeg vet ikke helt med dette med kryssninger selv.

Det på kanskje noen andre som vet litt mer om reker og som har dem svare på.

PS: beklager for at jeg ikke har noen linker men det grodde seg til i teksten å alt gikk keis.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap