Hva er forskjellen på krystallreker og red bee?

Kirsebærrekene er helt rødt men ligner ikke kristallreker meget på Red Bee? Hva er forskjellen?

Krysser kirsebærreker og Red Bee seg?

Er veldig interessert i å kjøpe en gruppe Red Bee, om noen skulle ha en del til overs.
Ivar Berge
Kirsebærrekene er helt rødt men ligner ikke kristallreker meget på Red Bee? Hva er forskjellen? Krysser kirsebærreker og Red Bee seg? Er veldig interessert i å kjøpe en gruppe Red Bee, om noen skulle ha en del til overs.

Kirsebærreker og krystallreker er to forskjellige arter som ikke krysser seg.

Red bee er en variant av krystallreke.
Stor diskussion blant mange rekeenthusiaster hvis CRS og Red Bee er samme art eller to forskjellige. Red Bee kan enten kommer fra CRS og foredlet med hjelp av streng seleksjon blant mange generasjoner eller foredlet med hjelp av innkryssing av en annet art (humlereker new bee).

Min mening er at siste mulighet er meir sannsynlig. Prøvde å selektere vanlige CRS over ca. 10 generasjoner men kommer ikke over grade B eller A. En grade SSS som på bildet krever iallfall meir.
Red Bee sies jo å ha mye mer dekkende hvitfarge og bredere hvite felt enn CRS?

CRS kan jo i blant være nesten helt røde, med bare noen blyanttynne striper av hvitt. Jeg har ingen Red Bee som ser så røde ut iallefall Deres hvitfarge er dekkende og mer "omfattende".
Her er en av mine finere Red Bee (synes jeg da... helt sånn objektivt sett :p )

Den skulle vært fotografert ovenfra, for den røde tegningen på ryggen ser nøyaktig ut som et lebestift-avtrykk etter en kyssetrut Det ser man ikke så godt når den er fotografert fra siden.
Jeg har en til som fikk samme fine mønsteret. Planen er å sette de to sammen en dag, for jeg tror det er en av hvert kjønn. Den ene er iallefall en hann, det er jeg 99% sikker på.

[External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap