Snegler og ormkur

Hei, jeg kjørte igår en dacty mor kur pga innvollsorm.

Jeg lurte på hvor lenge jeg må vente før jeg kan ha sandsnegler i igjen? (Leste på pakkningsvedlegget at snegler og skalldyr ikke skal kjøres ormkur på).

Jeg har byttet halvparten av vannet idag og hatt i TetraPlant Plantamin.
Når det gjelder sandsnegler så er de ganske hardføre. Jeg har enda ikke opplevd noen massedød av disse etter noen slags behandling enten det har vært dacymor eller annen medisin hvor det står advarsel på boksen. Har ikke sett meg mål på å fjerne disse sneglene uansett. De er jo ikke akkurat lette å plukke ut :b

Andre snegler er nok mer ømtåelige. Spesielt eplesnegler har jeg forstått.
Tante Astrid
Når det gjelder sandsnegler så er de ganske hardføre. Jeg har enda ikke opplevd noen massedød av disse etter noen slags behandling enten det har vært dacymor eller annen medisin hvor det står advarsel på boksen. Har ikke sett meg mål på å fjerne disse sneglene uansett. De er jo ikke akkurat lette å plukke ut :b Andre snegler er nok mer ømtåelige. Spesielt eplesnegler har jeg forstått.

Ok. Takker for svar, blir litt usikker når man leser sånt som at de klatrer opp på glasset vist det er dårlig vann for de.
Mine klatrer opp rett som det er, men når alle klatrer samtidig så kan det skyldes at jeg driver å medisinerer, ja. Har likevel ikke strøket med noen så vidt jeg har fått med meg. Ekstra vannsirkulasjon under medisinering hjelper oftest på situasjonen for disse også.
Tilfeldig bekjentskap
© Mia Silkoset
Reklame for plussmedlemskap