Ermittkreps

eg lurer veldi på det, det står ikkje så mye om det på profilen deres, vis dere som har det eller har tatt eller vet noe (alt kommer godt med) vil vere så snille å skrive det her er det kjempefint!

eg lurer på nesten alt så bare skriv, men noe eg lurer ekstra på er:

er det veldi nødvendi med saltvaten og ferskvann? går det ikkje bare med ferskvaten?

tempratur?

er dette ein enkel krabbe å ha med å gjøre?
Hei
er det virkelig ingen som har det eller vet noe?
Hei.

Kreps er ulovlig å holde i Norge, du kan derfor ikke ha kreps i akvariet ditt.

Tråder som handler om ulovlige arter blir enten strengt eller slettet. Du må nok derfor regne med at en av delene skjer med denne tråden
elin, eremittkreps er en krabbe, utrolig nok. så da antar jeg det er lov å ha den
Huff, det er det, ja... visste jo egentlig det.

Ignorer siste post fra meg mens jeg går og skammer meg borti kroken her

Takk Sanne!
ElinH
Hei. Kreps er ulovlig å holde i Norge, du kan derfor ikke ha kreps i akvariet ditt.

Bare lurte, men skal ikke mattilsynet vurdere denne loven omigjen? Sist lov ang hold av krepsdyr og amfibier er haugammel.
Akkurat det med kreps blir neppe revurdert - da krepsepest er en stadig trussel og Norge fortsatt har smittefire bestander..

Synes det er helt greit med sånne lover så lenge de har one praktisk for seg
Hei
men er det noen som vetno om hold av denne vakre skapningen, eg fant han p¨å ein dyrebutikk og driver å fikser eit akvariet til han no, kjøper på onsdag. eg liker disse så godt fordi di ser kule ut og er egentlig ganske morsomme, for i spania når vi var nede på staranda var det veldi masse! sånne små ermittkreps vi fanga di og di gikk rundt i hånden, det kilte!
Okey. Var ikke klar over krepsepest. Men nå vet jeg det.
Men eremittkreps er altså en krabbe?
Det er den
det er den ja- skjekk det ut på profilen hvis du ikkje tror meg
Nederst på siden i profilen er det en knapp som heter "finn dyret i Google".
Trykk på knappen så får du mange treff og kan sannsynligvis finne lesestoff for flere timer.
For ikke å snakke om alle trådene som allerede ligger i forumet med informasjon om eremittkreps
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap