Kirsebærreker og formering!

Lurer bare på om kirsebærreken formerer seg mer og fortere hvis di har større plass og boltre seg på?

Altså vil en få fler reker i et 43 liters kar enn i en 12 liters kar?
iDuddits.
Lurer bare på om kirsebærreken formerer seg mer og fortere hvis di har større plass og boltre seg på? Altså vil en få fler reker i et 43 liters kar enn i en 12 liters kar?

Var det et såå dumt spørsmål eller?
Det kan jo hende at ingen har prøvd akkurat det og har noe svar å gi deg da....
Du blir kanskje nødt til å finne det ut selv
mona o
Det kan jo hende at ingen har prøvd akkurat det og har noe svar å gi deg da.... Du blir kanskje nødt til å finne det ut selv ;-)

trodde alle visste ALT her inne
neida, men det er ikke langt ifra
Eg har ikke prøvd, men logikken tilsier at jo større kar, jo flere reker.

Etterhvert vil det være mye mer reker i en 1000 liter (eksempel) enn i et lite kar.
Donald
Eg har ikke prøvd, men logikken tilsier at jo større kar, jo flere reker. Etterhvert vil det være mye mer reker i en 1000 liter (eksempel) enn i et lite kar.

Vet ikke om jeg er helt enig i dette. Man får plass til flere reker men det vil vel ikke si at de føder flere... Det finnes vel en begrensning hos reker som hos mennesker. Vi får ikke 10 barn i slengen fordi om vi bor i et palass.. Vet ikke men det virker logisk på meg. Har selv et 15 liters rekekar og der yngles det som bare tusa.
Ikke det eg tenker på.

Ethvert "rom" har sitt metningspunkt. Derfor vil det etter en tid være stor forskjell i antall individer, etter min mening.
har regnet ut at "vasen" sylinderen er på 7 liter. men kan jo bare slenge noen over i det større karet ettervert.

Men skal ha Stjernedanio i det når det er kjørt inn, og jeg har hørt at disse spiser rekene (sikker mest yngel da) men skjønner ikke det, da disse blir like store?
Snakk om Kirsebærreker
kanskje de formerer seg på samme måte men at konkurransen om maten vil bli større i et lite kar og det derfor overlever færre yngel?
Etter hvert som det blir fullt kan jo også trivselen gå ned og føre til at de slutter å formere seg?

Jeg tror hvertfall ikke formerer seg i det uendelige, uansett plass. Det ville jo vært selvmord for arten.
Helt enig med Mvjnz og Donald. Rekene ser ut til å nå en viss grense, så stopper det opp.
Tilfeldig bekjentskap
© LOFFA 2012
Reklame for plussmedlemskap