Hvorfor dør eplesnegler?

Lurer litt på en ting. Var i dyrebutikken i dag, og spurte om de hadde eplesnegler, men det hadde de ikke - for de pleide å dø bare etter kort tid. De gav ikke sneglene agurk eller lignende - bare vanlig fiskemat.

Så jeg lurer litt - hva er vanglige grunner til at eplesnegler dør?

De hadde noen andre snegler også, myyye mindre og pene skall - men disse var også døde.
Inaktiv bruker
fatter ikke helt problematikken. kanskje hun var heldig, men dama hadde en eplesnegle sammen med guppy i et lite akvarium i over et år. sneglen døde etter akvariet hadde stått nært et åpent vindu en kald høstnatt. hun matet aldri sneglen med noe som helst, i beste fall fikk den rester etter fiskematen. før den døde la den egg, og en hel haug med snegler vaks opp. Når hun re-dekorerte akvariet døde noen fordi de var gjemt blant grusen, men hun har fortsatt et godt antall snegler igjen som vokser og trives fint. altså helt uten agurk. hun har heller aldri målt vannverdier. hun har byttet pumpe, flyttet fisk imellom akvarium, etc. skjønner det faktisk ikke helt, fordi det virker som om flere medlemmer på siden her har hatt vansker med å holde eplesnegler i live.

jeg skal selv kjøpe fire stk. på mandag og få tilsendt i posten. vi får se hvorleis det går, men jeg skal sørge for litt grøntfor.
En del dyrebutikker har det med å bruke salt i karene, og salt er som kjent et godt middel avlive snegler med.
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap