- Hjem
- Forum
- Snegler/skalldyr
- Hehe morsomme turbosnegler
Hehe morsomme turbosnegler
Hehe jeg må le !!
Jeg har fått tre eplesnegler som midlertidig overnatter i en bolle.
Og det er så fasinerende å se på de ! Den ene er ganske stor og mørk lilla, og har lange følehorn fremme, og noen kortere - og denne er så rask !! Han snegler seg rundt i bollen, fra bunnen og opp, og så ned igjen. Spiser litt agurk, og så er han på farta igjen.
De to gule gumler stort sett på agurk. Men denne lilla han er altså sååå aktiv !! Hehe, jeg trodde ikke de kunne gli rundt så fort jeg. hehe fasinerende å se på !
Jeg har fått tre eplesnegler som midlertidig overnatter i en bolle.
Og det er så fasinerende å se på de ! Den ene er ganske stor og mørk lilla, og har lange følehorn fremme, og noen kortere - og denne er så rask !! Han snegler seg rundt i bollen, fra bunnen og opp, og så ned igjen. Spiser litt agurk, og så er han på farta igjen.
De to gule gumler stort sett på agurk. Men denne lilla han er altså sååå aktiv !! Hehe, jeg trodde ikke de kunne gli rundt så fort jeg. hehe fasinerende å se på !
Postet 21.09.08 kl 01:53
Postet 21.09.08 kl 02:10
Postet 21.09.08 kl 02:11
Postet 21.09.08 kl 02:11
Endret: 21.09.08 kl 02:13
AggiFerskvanns? Trodde de var nesten umulige å få tak i...
Det finns to typer turbosnegler. En ferskvanns og en saltvann. Jeg har ikke hatt noe problem med å få tak i mine. Mine har til og med formert seg. jeg har fått 3 turbobabyer men nå er to av de døde. ;-(( Jeg venter å få 4 stykker i neste uke for de jeg bestilte sist var døde da jeg fikk dem så forhåpentligvis lever de jeg få neste uke.
Postet 21.09.08 kl 02:26
Postet 21.09.08 kl 02:36
Beklager folkens *rødme masse*, jeg ante ikke at det fantes noe som het turbosnegler.
jeg kallte bare eplesneglene mine for det, for den ene farer rundt om kring i bollen veldig fort, derfor turbo *rødme*
men det er altså vanlige eplesnegler det er snakk om bare at den ene virker som om den går på speed,. hehe.
jeg kallte bare eplesneglene mine for det, for den ene farer rundt om kring i bollen veldig fort, derfor turbo *rødme*
men det er altså vanlige eplesnegler det er snakk om bare at den ene virker som om den går på speed,. hehe.
Postet 21.09.08 kl 12:04
Postet 21.09.08 kl 15:06
Postet 22.09.08 kl 18:16
hehe. jeg er SÅÅ fasinert !
Og den som sier at snegler er trege og dumme tar utrolig feil !
den lillastripede er jo rene fartsfantomet, og de gule er slett ikke trege de heller.
De har sneglet seg rundt i det nye miljøet sitt i dag, og vært på oppdagelsesferd høyt og lavt. Fra blad til blad på plantene, og rundt over alt.
Guramiene lurer litt på hva det er dette rare nye som glir rundt på glasset. Men jeg håper de roer seg etterhvert. For jeg vet ikke helt om sneglene liker guramienes undersøkelser.
Og den som sier at snegler er trege og dumme tar utrolig feil !
den lillastripede er jo rene fartsfantomet, og de gule er slett ikke trege de heller.
De har sneglet seg rundt i det nye miljøet sitt i dag, og vært på oppdagelsesferd høyt og lavt. Fra blad til blad på plantene, og rundt over alt.
Guramiene lurer litt på hva det er dette rare nye som glir rundt på glasset. Men jeg håper de roer seg etterhvert. For jeg vet ikke helt om sneglene liker guramienes undersøkelser.
Postet 23.09.08 kl 18:09