Plantenæring og kirsebær reker?

jeg har akkurat satt opp rekebollen på nytt, og vil bruke plantenæring for å få plantene og algene til å vokse godt før jeg har rekene oppi.

vil rekene reagere på plantenæringen? har dere noen å anbefale? jeg har planter som trenger næring i sanden og de som trenger næring i vannet.
Stian S
jeg har akkurat satt opp rekebollen på nytt, og vil bruke plantenæring for å få plantene og algene til å vokse godt før jeg har rekene oppi. vil rekene reagere på plantenæringen? har dere noen å anbefale? jeg har planter som trenger næring i sanden og de som trenger næring i vannet.

Har ikke andre annbefalinger enn å være veldig forsiktig. Reker kan være veldig ømfindlige for diverse stoffer.

Ville tatt turen innom et rent rekeforum og sett om dette var tatt opp der. Evt. søe på fertilizer+shrimp
Kirsebærreker er kjent for å være av den mer hardføre sorten blant dvergrekene, men... det er ikke anbefalt å bruke plantenæring i akvarier med reker, utifra hva jeg har lest rundt på nettet.

F.eks. her hos Petshrimp.com:

"A shrimp tank should not be fertilized. Although it might work well for a long time, fertilizers can accumulate in the water over time. As shrimp are very sensitive to organic pollutants in the water (which is basically what fertilizers are), they react adversely to fertilizer accumulation. It is not worth the risk of losing your whole shrimp population just to have a little faster plant growth. It may work for a while, but if you have sudden shrimp deaths, you now know one of the reasons. "
Tilfeldig bekjentskap
© Trym Andreassen
Reklame for plussmedlemskap