Hvor kommer pestsneglen fra?

Har lest mye om pestsnegler og sett hva folk syntes om de. Noen liker de, andre ikke. Jeg har forsåvidt botiar i karet, og de blir bare glade hvis det dukker opp noen. Men hvor kommer de fra? Jeg har forstatt det som at de kan "dukke opp fra intet". Men ettellerannet sted må de jo komme fra :p Er det pestsnegle-egg i det vanlige drikke vannet fra springen som blir til snegler når de kommer i kontakt med akvarievannet? Noen som vet?
De kommer stort sett fra planter, eller enhver annen gjenstand du putter ikaret, som har vært i nærkontakt med snegler eller senegleegg
tender
De kommer stort sett fra planter, eller enhver annen gjenstand du putter ikaret, som har vært i nærkontakt med snegler eller senegleegg :)

vil du ikke se det da? eller er de sånn super små? :p
De er ofte super-små, ja
tender
De er ofte [I]super[/I]-små, ja :)

hehe, da vet jeg det
Pestsnegler kommer oftest med planter, da som egg eller bitte små snegler.
Eggene er i små klaser, som kan være festet overalt på planten, gjennomsiktige og dermed veldig vanskelig å se(vanskelig å få bort og, de sitter som "pølseskinn" til tider

Sneglebarn er utrolig små de og, og selv synes jeg skivesnegler er vanskeligst å se, de er små og i tillegg helt flate!

Selv synes jeg heller ikke pestsnegler gjøre noe, flere av de er kjempefine, og utrolig nyttige Har de i alle mine kar, hvor de er kommet både "ufrivillig" og "frivillig" fra min side
Hvis du ser her på bildene i profilen til Pestsneglen så er ikkje egg så veldig lette å oppdage når du kjøper ein plante. Dei er supersmå...

Tilfeldig bekjentskap
© Kristin Torgersen
Reklame for plussmedlemskap