Skallet til brunstripete eplesnegle

Hei

Jeg fikk for noen uker siden noen eplesnegler. Men nå ser jeg at det nye skallet som vokser frem blir lysere enn det gamle. Så nå får den et skille midt på skallet. GH ligger på rundt 10, så jeg tror det skal være greit?

Det blir jo bare kosmetisk, men har noen sett dette før?
Det er ikke uvanlig at det skjer når sneglen kommer fra en vannkvalitet til en annen. I tillegg får den kanskje annet å ete og vokser fortere/saktere, også det påvirker skallet.
Det er ikke bare vannkvalitet. Jeg har sett det selv på snegler som jeg flytter litt frem og tilbake i forskjellige kar med samme vannverdier, da får de gjerne et vokseskille for hver gang de blir flyttet. Snodige greier egentlig, siden alle karene har samme verdier:/
Eplesnegle
har lurt på om jeg skal få meg eplesnegler i arvari mitt,så da lurer jeg på om den kan leve i sammen med fisken jeg har der er mye forskjellig cklider og skalarer .og så lurer jeg på om dette er en sengle som former seg raskt for jeg har ikke lyst på ett akvari somer over befolka med sengler, forøvrig er akvari på 350 liter
hvilke fisker har du?

Eplesnegler legger egg i en stor klase over vann, som dette: Link Så det er rimelig lett å fjerne klasen hvis du ikke vil ha mange små. Og nei de pleier ikke å formere seg raskt.

Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap