Gravide reker, men ingen yngel

Jeg kjøpte en liten stamme på 10-12 guløyde tigerreker i vår, det har stadig vært gravide hunner å se, men har ennå til gode å se mer enn et par ørsmå yngel. Ingen yngel som så langt har vokst opp. Har også lagt merke til at de har utrolig få egg sammenlignet med f.eks. de gule rekene mine. Noen som har noen ide om hva som skjer med yngelen hos meg? Hvorfor vokser ingen opp? De store klarer seg fint og det er ikke noe frafall så vidt jeg kan se.
Så på rekekaret ditt at du ikke har sikret filteret ditt for evt.rekeyngel , dette bør du gjøre.
Jeg fikk meg noen blue tiger tidlig i år og har no over 100 , hadde en liten stund yngel av dvergtannkarper sammen med de . Den tiden var det ikke yngel å se i det hele tatt , så unngå å ha noen andre arter der .
Disse rekene liker ikke stress og må få mest mulig fred , jeg tar ytterst små vannbytter på mine og det funker for meg
Har sikra det nå med nylonstrømpe - får håpe det hjelper. Men har vanskelig for å tro at all yngelen kan ha gått i filteret. Men ... får vente og se - burde gjort det for lenge siden. Bare falt litt bort. Har 2 gravide hunner nå så da får vi se. Hvor gamle er de når de er ca. 0,5 cm?
Det er bra , kan være andre ting som gjør det og .
Når de er rundt 0.5 cm vil jeg tippe at de er ett par mnd.
Dette er bare rein gjetning , vannbytter og for spiller endel inn .
Når det gjelder antall yngel er det ca 30 etter endt 6 ukers periode , her spiller og trivsel og vannkvalitet inn . Jeg tror ikke at jeg får 30 oppvokste reker i mitt kar , nærmere 15. Men dette karet fungerer fint så jeg vil ikke forandre på noe som funker
Tja forer med det samme som i de andre rekekarene, rekepellets, tabimin og annet bunnfor. Samt sper på med litt frossent for og flakfor. Vannverdiene er fine PH ca 6,5. Bytter litt vann en gang i uka, men max 30 %. Gjør egentlig akkurat det samme som i de andre rekekarene - bare at der vokser yngelen fint opp. Får se hvordan det går nå når jeg har fiksa filteret. Det er i alle fall to med egg der, så får håpe og tro at det går bra denne gangen. Vil vel ta litt tid før jeg er sikker - inntrykk av at yngelen gjemmer seg godt den første tiden inntil de begynner å bli 0,3-0,5 cm.
Tilfeldig bekjentskap
© -mette-
Reklame for plussmedlemskap