Er eplesnegler sosiale?

kanskje et teit spørsmål, men er eplesnegler sosiale?

Har hatt tre stykker i ett avarium, og en enslig en i ett, og flyttet de tre oppi til den enslige. Og nesten med en gang begynte to av dem å oppføre seg rart. Den ene satt liksom på den andre, og krøp liksom ikki skallet til den andre. Slik vandret de rundt på glasset ganske lenge. Klarer ikke forklare hvordan den krøp inni, men den hadde liksom kroppen sin inni den andres skall, litt av den iallefall.

Og litt senere, så var det to andre som var på ridetur. Men med tre guler så klarer jeg ikke se forskjell. Men den lilla var iallefall med hver gang.

Så jeg tenkte at kanskje denne enslige syntes det var moro å få selskap Hva tror dere?
parring :p mine holdt på hele tiden.
oi. Hvor lang tid før det blir småepler??
Yes! Parring er sosialt, vel? Iallefall for eplesnegler..
for meg tok det ca 2 måneder, men jeg tror det var fordi eplene ikke skjønte helt åssen de skulle komme opp i armaturet :p de går gjerne rundt en stund for å finne den beste plassen. de legger jo eggene over vann, så det må være en liten klaring, men ikke for stort, da tørker eggene inn
skal være 6-8 cm klaring fra vannoverflaten til armaturet hvis jeg ikke tar feil
Legger de eggene i lysamaturet??

hvor lenge ligger de der da - og kommer bebisneglene seg ned i vannet?

hvor store er bebisnegler?

Rare vesen. Men de er ikke flinke å ta alger på ruten.
ikke gi dem så mye mat så skal du se at alle alger forsvinner. Mine rensket mitt kar i løpet av 3 dager. (hadde karet med planter og lys, men uten pumpe og fisk, ikke så smart)

De legger i armaturen, se bildene i kunnskapsbasen. De klekker så glir de ned i karet.
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap