Eplesnegler..levende eller døde?

Hei. Motok noen vakre eplegler i går Et par-tre flyter imidlertid i vannflaten..vet ikke om dette kan bety at de ikke har overlevd turen? Kan ikke lukte noe vondt fra dem, men er røyker og luktesansen min er deretter. Vet ikke hvor lang tid det tar før snegler begynner å lukte...?
Snegler
mange av mine sneiler flyter ofte rundt i karet men etter en stund so synker di ned og begynner og røre på seg igjenn .
De har sannsynligvis gått i dvale om de ikke lukter, eplesnegler har det med å gjøre sånt. Om de ennå flyter om et par dager kan du jo ta dem opp og lukte igjen.
Tusen takk for svar; får håpe at alle har overlevd turen Har et lite håp om det ettersom de i utgangspunktet var i sanden for å flyte opp først i natt.
Forresten kom jeg på at eplesnegler bruker denne flyteteknikken for å flytte seg til nye plasser.
Judosola
Forresten kom jeg på at eplesnegler bruker denne flyteteknikken for å flytte seg til nye plasser.

Hadde vært fint om det bare er litt forflytning på gang -Er redd det var svært kaldt for dem i postkassen; var frost ute i går. Håper jeg ikke drepte dem fordi jeg ikke fikk hentet dem før. Heldigvis var de godt isolert i pakken, tom. boblepast var de pakket inn i. Håper det gikk bra
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap