- Hjem
- Forum
- Snegler/skalldyr
- Sandsneglene mine dør
Sandsneglene mine dør
Postet 15.11.08 kl 20:52
Postet 15.11.08 kl 21:32
Postet 15.11.08 kl 21:39
Postet 15.11.08 kl 21:57
Er du sikker på at de er døde ? Tatt de opp og sett om det er noen inn huset?
Jeg husker for en stund siden da jeg også trudde at mine snegler var døde, men det viste seg at det bare hadde gått i dvale.
Men jeg lurer også på en ting, og fant ut at det kunne passe å legge det inne her.
Det er om sneglespisende fisk som f.eks Praktbotia spiser opp hele snegelen med skallet og alt eller bare det som er inne i snegelen ?
Jeg husker for en stund siden da jeg også trudde at mine snegler var døde, men det viste seg at det bare hadde gått i dvale.
Men jeg lurer også på en ting, og fant ut at det kunne passe å legge det inne her.
Det er om sneglespisende fisk som f.eks Praktbotia spiser opp hele snegelen med skallet og alt eller bare det som er inne i snegelen ?
Postet 15.11.08 kl 22:24
Nei, jeg har ikke tatt de opp og kikket på dem. Men ser jo at det er snegle i skallet og de ligger bare der på "rygg".
Men hvorfor gikk dine i dvale? Og hvordan merket du det?
Jeg har ikke hatt disse så lenge og har dårlig erfaring med snegler. Men reagerte da jeg hver dag ser en ny som bare ligger der livløs oppå sanden.
Jeg tror jo vannet er bra også. Ihvertfall ikke noe anderledes enn det har vært før. Men kan sneglene reagere på ting fiskene ikke reagerer på?
Og jeg gjøsler ikke plantene.
Men hvorfor gikk dine i dvale? Og hvordan merket du det?
Jeg har ikke hatt disse så lenge og har dårlig erfaring med snegler. Men reagerte da jeg hver dag ser en ny som bare ligger der livløs oppå sanden.
Jeg tror jo vannet er bra også. Ihvertfall ikke noe anderledes enn det har vært før. Men kan sneglene reagere på ting fiskene ikke reagerer på?
Og jeg gjøsler ikke plantene.
Postet 15.11.08 kl 22:35
MaybeNei, jeg har ikke tatt de opp og kikket på dem. Men ser jo at det er snegle i skallet og de ligger bare der på "rygg". Men hvorfor gikk dine i dvale? Og hvordan merket du det?
Jeg vet ikke hvorfor de gikk i dvale, men det samme gjorde noen av mine eplesngeler. Jeg såg de for enn stund lå de bare på samme plassen 3 dager uten å røre på seg, men etter 3 netter var alle borte, våkna opp fra dvalen.
Jeg vet da ikke om det er dvale de går i, men det er det det ser du som.
Postet 15.11.08 kl 22:41
Inaktiv bruker
jeg hade samme greia på alle mine eplesnegler for en stun siden og da var di i dvale men det er jo ikke så rart når di hade vert ute i et akvarium i noen neter og di lever enda =
Postet 15.11.08 kl 22:53
Postet 15.11.08 kl 23:00
Endret: 15.11.08 kl 23:00