- Hjem
- Forum
- Snegler/skalldyr
- Ulemper ved eplesnegler ?
Ulemper ved eplesnegler ?
Postet 17.11.08 kl 23:25
Postet 18.11.08 kl 00:19
Kan ikke se å ha oppdaget noen ulemper med eplesnegler... De er søte, finnes i mange farger, holder rent.
Om de legger(kremt, henger) egg er disse enkle å se, og å ta bort(mine har ikke langt egg, om dette er fordi PH er for lav, eller at de bare er lite "produksjonsvillige" vet jeg ikke....)
De kan vel krype ut, mine har ikke gjort det, jeg har dekkglass, med flere(Store) hull i for foring, slanger, osv)
Om de legger(kremt, henger) egg er disse enkle å se, og å ta bort(mine har ikke langt egg, om dette er fordi PH er for lav, eller at de bare er lite "produksjonsvillige" vet jeg ikke....)
De kan vel krype ut, mine har ikke gjort det, jeg har dekkglass, med flere(Store) hull i for foring, slanger, osv)
Postet 18.11.08 kl 00:34
Postet 18.11.08 kl 01:40
Endret: 18.11.08 kl 01:40
Postet 18.11.08 kl 02:32
Ikke mye. Husk også på at følgende er snakk om cichlid salt. Er ikke det det samme som gH-salt?MvjnzDe tåler salt:)
sitat fra applesnail.net
How well can an apple snail tolerate cichlid-salt?
A: Apple snails tolerate little amounts of salt if you slowly build up the concentration. Be sure that the salt is dissolved before you put it in the tank so that the snail won't get in contact with the pure stuff.
If you see that the snails stay in their shell for more than a day, then lower the salt concentration (if it isn't too late .
Experiences with apple snails and salt from a reader:
"My pond contains several very large koi and we routinely use salt to control parasites.
I'm happy to report that my apple snails tolerate 0.3% (3 lbs per 100 US gallons) of salt very well.
We dose 0.1% ever 12-24 hours for 3 treatments.
As a side note, this also seems to kill the snail parasites as well.
Roark"
Postet 18.11.08 kl 02:45
Postet 18.11.08 kl 02:54