Posthornsneglenes egg, hvordan ser de ut?

Hvordan ser de egentlig ut? Har fått noe blanke klaser på glasset nå... Ser ut som bare eggene som er på, ikke noe slim el noe(som jeg klarer å se).... er bitte bitte små...I samme karet har jeg eplesnegler, M-sandsnegler og sånne Gyraulus acronicus Vanlig skivesnegle. samt noen reker.
Er redd det skal bli overflod der snart av ett eller annet hehe
Vanlige sandsnegler og damsnegler lager slimklaser, eplesneglene lager maiskolber over vann, reker bærer eggene sine til de klekkes, skivesnegleegg har jeg aldri sett, men har masse skivesnegler, så de er sikkert usynlige. Er ikke posthorn-egg røde?
Ps: de er ikke røde:
Undervannsklase fra Marisa cornuarietis eller posthornegle.
[External Image]
Kilde: aplesnail.net
hmmm Blir ikke klok asså. Ligner liksom ikke på det på bildet der... Men er Posthornsneglene som har holdt til på glasset der iallefall... Har prøvd å få til bilde, men blir bare uklart
De ser nok ikke slik ut hele tiden... Dette bildet er nok bare fra ett av trinnene i utviklingen.
posthornsnegle egg ser mer ut som en gelepute som legges på glasset eller planter. Det er små prikker inni den puta. Får ikke til å forklare det på annet vis. Vanskelig å ta bilde av også.
Har prøvd å ta bilde av en egg pute. Etterhvert vil prikkene i puten bli mer og mer synlig til sneglene bare går ut av den.
Tilfeldig bekjentskap
© Stefan Sjöberg
Reklame for plussmedlemskap