Humlehornsnegl...

Hei, har nettop skaffet meg 6(?) eksemplarer av denne sneglen. Jippy!!
Fikk 6 når jeg betalte for 5... hehe
har noen spørsmål da

1: Hvor store blir disse sneglene?. De er mellom 0,5-1,5 cm
2: De ble solgt som "Sebrasnegle med horn" dette er vell feil?
3: Jeg fikk de for 40kr. var dette en grei pris?
4: den ene har annen farge enn de andre. mer gråaktig. Hva er det?en annen art?

6: bilder kommer... skal bare ta noen først, hehe

Mvh: PK
Humlehornsnegle kan ligne veldig på antennesnegler så jeg venter på bilder da er det lettere og se. .....
De blir max 1,5 m og jeg har ikke hørt om noe som heter sebra snegle med horn nei. Jeg tipper du har fått en sebra antennesnegle. Prisen du betalte er grei nok. Det at du har to med forskjellige farger tyder også på at det er antennesnegler du har fått. De finnes i mange forskjellige farger og mønster og de er nydelige. Gå inn på aristocratama.com og se på sneglebildene der så får du se mye fint.
1. bilde en svart antennesnegle
2. humlehorn snegle
3. sebra antennesnegle
Har tatt bilder. det er helt klart Humlehornsnegl dette her. bare den ene er litt brun aktig. ikke sort som antennesnegle

Bildene blir lakt ut så fort Pappa kommer hjem fra jobb. nytt kamera og bare hann som vet hvordan man tar over bildene til Pc`en :/

ok, ser nå att den ene som ikke lignet de andre var en Sebra-antennesnegle.
men de andre er Humlehornsnegle
Ok humlehorn sneglene er nydelige og veldig klare og blanke i fargen. De blir ikke mer enn max 1,5 cm store. Antennesneglene er mer blasse og ser grovere ut i skallet. Lykke til men husk å legge ut bildene likevel...
ja, Antennesnegla ser ut som om den har slangeskinn på mønsteret...

...There Will Be Bilder...

Bilder
Her kommer noen bilder... ikke verdens beste akkurat

Bilde 1: humlehornsnegle
Bilde 2: Humlehorn og Antenne
Bilde 3: -----------II------------

Mvh. PK

P.s: Jeg ser bare ett bilde av humlehornsnegle på den hjemmesiden :/ har du linken til de bildene av Antennesnegle?
Det finnes mange fine varianter av antennesnegler men hvor du kan se bilder av de kommer jeg ikke på i det hele tatt. Prøv å søk på nettet etter antenne snegle eller clinton sp å se hva du får opp. Du har sett på bildene i basen her inne sikkert? Har flere sorter enn det er avbildet i basen men bildene ble ikke godkjent til å legge ut.
1. brun antenne
2. grønn
3 en svart og grønn
Er disse to Sneglene samme art? siden de heter det samme på latin?

Mvh : pk
Heidi Ingdal
Prøv å søk på nettet etter antenne snegle eller clinton sp å se hva du får opp.

Clinton? Som i president Bill Clinton?
Disse sneglene får man bedre Google treff på hvis man søker på Clithon
(uten N i midten, og med th)
F.eks.

Er disse like gode algespisere som det sies, forresten? Når jeg tenker meg om kunne jeg kanskje kjøpt meg noen og latt dem turnere fra kar til kar, alt ettersom behovet melder seg Fordelen med disse er jo at de ikke kan formere seg uhemmet i ferskvann som f.eks eplesneglene gjør. De må ha brakkvann for at eggene deres skal klekke. De må være perfekte algespisere i brakkvannskar (unntatt hos kulefisk da :p Det ville blitt en dyr lunsj )
Ja disse er perfekte algespisere. Både tiger, sebra og antenne og humlehorn er gode algespisere. De spiser disse grønne flekkene med alger på ruta og ellers hvor de måtte befinne seg. Jobber hele tiden)
Ja, ser de "suser" rundt og spiser alger Stakkars ancistrus... seks snegler kommerå tar agurken hans

Mvh: pk
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap