Hvordan fjerne "grønske" på eplesnegler?

Jeg kjøpte 3 stk eplesnegler, to av de med mye grønske på. Jeg tenkte det forsvant av seg selv i renere vann. men det gjor det ikke, men siden alt det nyutvokste ikke har grønske så vet jeg at det ikke kommer på i mitt kar.
Jeg har massevis av snegler men ikke en av dem har grønske på seg for hos meg går eplene en runde på hverandre og spiser det som måtte være av alger og annet grums på hverandre. Du må lære dem til å hjelpe til med morgenstellet....
Jeg har en snegle som er full av grønske (eller alger), men ingen av de andre har samme problemet.

Det begynte først for noen måneder siden, så jeg gjetter på at det har med alderdom å gjøre, for når de er unge har de en slags hinne på skallet som beskytter det, og denne forsvinner etter hvert som de blir eldre. Da blir de mer utsatt for hull og skader på skallet, og algevekst.

Jeg har bare latt det være, men vet enkelte som skrubber dem forsiktig med en tannbørste (som seff aldri har hatt tannkrem på seg).
Mvjnz
Jeg har bare latt det være, men vet enkelte som skrubber dem forsiktig med en tannbørste (som seff aldri har hatt tannkrem på seg).

Jeg lar også være. Synes de er søte med litt ekstra "hårpryd"
Når jeg tok over en snegle for en venninne så hadde denne 3 cm langt grønt hår på skallet. Tett og fin vekst Jeg gnidde av litt med fingeren og når sneglen var nede i mitt akvarium satt det konstant en eller to amanoreker på ham i tre timer helt til det ikke var flere alger igjen.

Så jeg kan anbefale amanoreker
Tilfeldig bekjentskap
© Mona Opland
Reklame for plussmedlemskap