Farger på eplesnegle

Etter jeg flyttet halvparten av mine eplesnegle.
Til et akvarium uten glasslokk(bare lokk med lys).Har de holdt på lenge med det som ser ut som parring....og etter 1 mdr var der egg i går lengst vekk fra lyset.
Der går røde,lilla, og blå snegle sammen.....
Noen som har erfaring med farger på avkommet ,kommer jeg nå til å få en masse rare farger?????
Jeg har ikke mange nok akvariumer til å dele inn etter farge....
Jeg forstår ikke hvorfor de ikke likte det gamle akvarium med glasslokk,mange inne her sier jo at de helst skal ha glasslokk.(samme vannverdier i begge).
Jeg vet jo at glasslokket hindre eggene i å tørke ut...men det bryr ikke sneglene seg om.
Desse snegle kjøpte jeg i sommers,det har tatt lang tid før de ville parre seg og legge egg.
Her er et skjema hvor du kan «kalkulere» fargen på avkommet:

Da jeg fikk unger etter en standard brun og en viltfarget, fikk jeg en del gylne, en del viltfarget og en del brune med striper. Sistnevnte fikk da fargen fra moren og stripene fra faren.

Så jeg vil si at du vil få litt blandinger og en del som ser ut som en av foreldrene. Litt vanskelig å si når man ikke vet fargene til besteforeldrene også, for det har mye med hvilke gener de er bærere av men som ikke viser.
Tilfeldig bekjentskap
© Mona O
Reklame for plussmedlemskap