Størrelse på rekeyngel.

Driver å lager skillevegger til kar som skal inneholde reker. I den forbindelse lurer jeg på hvor finmasket må nettet være for å hindre "overløpere"?

Mine kirsebærreker har gått med rogn de få ukene jeg har hatt de, men jeg kan ikke se noe yngel. Hvor stor er yngelen når den klekker?
Noen som har bilder der en lett kan se størrelsen?
Evnt. forklare meg str. sammenlignet med f.eks guppy-yngel?
Hva ser jeg etter?
Sitter å stirrer med lommelykt og full pakke, men er ikke mann om å se noe.
Guppy yngel er mange ganger større enn en rekeyngel

En nyklekket rekeyngel er vel kanskje 2-3 mm lang, og gjennomsiktig. Den røde fargen kommer senere når den har blitt større. Skal nok ikke rare åpningene til før rekeyngelen kan komme seg gjennom. Vi snakker nærmest maskevidde som i tynne strømpebukser om du skal være sikker...
Takk for svar. Da blir det strømpebukse, eller å klippe stoffet av en håv av den helt finvevde typen.
Bruker rist fra Tropefisk.no Legger stoffet inntil rista fra baksiden, og setter i en tynn rund blåsvamp for å holde det på plass.

Da bør jeg ha safet meg.
Hvis grunnen til at du har rist er for at noe skal igjennom den, vann feks. Må du regne med at den går tett stadig vekk med strømpebukse forran.
Det går greit hvis du her en litt tykk bit med fin svamp forran istedet. Yngelen er så små at det er et under hvis du først får øye på de, som oftest ser man ikke dem før de er nærmere 5mm og da har man gjerne hatt de en god stund uten å være klar over det.
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap