For mye snegleyngel

Inaktiv bruker
Har startet opp et 30 liters rekekar. Har satt oppi en rot med javamose og javabregne, fra et gammelt kar jeg hadde eplesnegler i. Jeg har vært svært nøye å skylle og undersøke rota for evt snegleyngel, og tydeligvis var det masse igjen. For nå har jeg ikke voksne eplesnegler i karet. Hver dag popper det opp masse små snegler. Jeg prøver å plukke, men ikke bare lett når de er supersmå og reddes av vannstrømmen.

Sneglene trvies tydeligvis enda bedre i dette karet, siden jeg tilsetter både co2 og bedre plantegjødsel som gir svært bra resultat for plantene mine noe som sneglene ikke er.... de spiser de opp..

Har noen tips om hvordan man mest effektivt fjerner sneglene, uten å skade reker og planter? Har sett langs kanten over vannflaten om det er yngel der, men ser ikke noe...

håper noen kan hjelpe
Inaktiv bruker
Tenkte kanskje å skaffe en praktbotia eller kulefisk for en periode for å bli kvitt de sneglene, men de tar kanskje knekken på rekene også?
Hva med jegersnegler? De rører ikke rekene dine. Har lest at det kan ta litt tid, men at de sørger for at sneglene forsvinner litt etter litt. Regner forresten med at det ikke er eplesneglebabyer, men heller en type pestsnegle som har dukket opp hos deg.
Inaktiv bruker
Ja! der sa du noe har ikke tenkt på det en gang siden jeg hadde de eplesneglene.. er litt uerfaren med sånne småkryp
Da må det bli jegersnegle, for de fiskene jakter sikkert rekene og.. Takk for tips tante astrid og go jul
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap