Mystisk reke og spørsmål

Okay, her kommer et par spørsmål.
nr 1: Kan Kirsebær reker krysse seg med blå tigerreke?

Nr 2: Kan blå tigerreke være helt oransj? Jeg kjøpte for en tid tilbake 5 blå tigerreker fra en på forumet her og har hatt rekene for seg selv i et 70 liters panorama akvarium.
Nå da jeg hentet akvariet hit til mitt nye bosted så finner jeg en reke sammen med tigerrekene som er helt oransj, men ellers har samme størelse men ikke gule øyne som de andre tiger rekene. Den oransje reka virker som den er roligere i oppførsel sammenlignet med tiger rekene.
Hei,

1. Nei de krysser seg mest sannsynligvis ikke.

2. Blå Tigerrekene kan ha andre farger også, ja. De kan være alt fra beige til brun. Kanskje litt orangeaktig også, men eg vil ikke kalle det skikkelig orange. Problemet med Blå Tigerrekene er, at fargen er ikke arvefest og vil varierer / kan forandre seg ved avling. Også individuell er det mulig at fargen varierer. Kanskje vannverdier (KH, PH) har inflyttelse på det. Det er en mening, at blå fargen er meir intens når man holder de i litt hardere vann med alkalisk pH mellom 7 og 7,8. Men når en tigerreke har OE (orange eyes) vet man sikker, at den kommer fra en "blå stamme". Hvis reken som du har er ikke OE er det ingen Blå Tigerreke. Har den tigerstriper?

Har tigerrekene formert seg hos deg? Hvis ja, kan man en mutasjon ikke utestenge. Men er veldig usannsynlig.
Nei den har ikke gule øyne slik som alle de andre, og nei, de har ikke formert seg da de er alle av samme kjønn, utrolig nokk :P
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap