Akvariemagasinet

Var på Akvariemagasinet i dag. Det er Norges største akvariebutikk og jeg synes det var veldig gøy å se alle de forskjellige artene de har der.

Men herregud så dårlig service!

Vi følte oss nesten til bry når vi var der, og da jeg stilte noen spørsmål om noen eplesnegler de hadde der så påstod hun at det kun finnes hvite og gule eplesnegler. Jeg sa jo da at jeg hadde andre her hjemme med andre farger, da svarte hun Nei, det går ikke an. I tillegg reagerte jeg på et god del eplesnegler som hadde turkist skall, da sa hun at det var pga alger.

Ble veldig overrasket over dette, turkise alger?? Det pleier da å være grønt. Og jeg synes også det var rart at de hadde alger på skallet, det har aldri noen av mine snegler hatt. I tillegg kostet eplesneglene 69,- per stk! :-o Det var dyrt!

Det var kjempemange ansatte på jobb, alle like sure og uhyggelige. Så synd! For butikken i seg selv er jo kjempefin. Nei, takke meg til Tam Alna. Der har jeg alltid fått god service. Har også kjøpt eplesnegler av en oppdretter her inne, med stort hell.

Hva er deres erfaringer med Akvariemagasinet? Var jeg bare uheldig eller er det så ille der?
Plussmedlem
Hehe...mange meninger om Akvariemagasinet. Service er ofte diskutert
Aah, ja, se der, ja.

Jeg ble faktisk helt sjokkert over den dårlige servicen, ALLE var sure. Vi lurte med ett på om det egentlig var stengt, siden vi følte oss så uønsket. Og jeg tror jeg spurte tre ganger om en snegle virkelig koster 69,- Haha

Synd, for jeg likte butikken, bare ikke de ansatte og prisene.
Aah, ja, se der, ja.

Jeg ble faktisk helt sjokkert over den dårlige servicen, ALLE var sure. Vi lurte med ett på om det egentlig var stengt, siden vi følte oss så uønsket. Og jeg tror jeg spurte tre ganger om en snegle virkelig koster 69,- Haha

Synd, for jeg likte butikken, bare ikke de ansatte og prisene.
Elendig service
Føler at jeg må følge opp denne tråden ang. Akvariemagasinet, for maken til elendig service skal man lete lenge etter. Min første erfaring med denne butikken var på telefon, der jeg støter på en uhyggelig fyr som svarer meg som om jeg var en trussel mot ham. Tenkte han hadde en dårlig dag, og tenkte ikke så mye mer over det.

Mitt andre møte med butikken var i fysisk format sammen med sønnen min på 3 år, en lørdag. Jeg fikk et imponerende inntrykk av selve butikken, stort utvalg, bortsett fra at jeg hater akvarier med altfor stor fisk, som de har mange av, dyreplageri, spør du meg. Uansett, et godt utvalg.

Som MiniMolly opplevde jeg at de hadde mange ansatte, men alle virket sure og lite imøtekommende. Det var ingen som spurte oss om hjelp, og vi følte oss omtrent som å komme inn på en privat bokseklubb. De som jobber der, tasser rundt i treningsklær og ser stygt på deg. Da vi dro derfra, tenkte jeg, hit drar jeg aldri igjen!

Men så opplever jeg at en av mine filtre begynner å lekke, så jeg blir desperat, prøver å skaffe en pakning, men siste utvei er akvariemagasinet. Jeg tenker, det går jo ann å gi de en siste sjanse?
Dette er en tidlig ettermiddag, ingen kunder i butikken, kun én ansatt som flyr å fyller vann i karrene. Ikke spesielt imøtekommende. I forbifarten sier han "Du får si fra hvis du trenger hjelp", mens han trekker en slange etter seg, greit nok, tenker jeg. Han henvendte seg ihvertfall til meg.
Ok, jeg stiller et spørsmål "Jeg trenger en pakning til et filter, kan du hjelpe meg", sier jeg, mens jeg føler at jeg bryter opp i arbeidet hans. Han tussler bort til hylla, han sier ingenting, blar i en katalog, finner riktig pakning, og slenger den på disken, arrogant som bare en dørvakt kan være.
Prisen: 335,-, for en gummiring??!!
Jeg sier "Fy #$&%, så dyrt", fyren stirrer ut i lufta, "ja, det koster å slippe å få vann på gulvet", jasså, sier du det, tenker jeg. Denne har jeg da sett på nettet til under halve prisen? "Skal du ha´n, elle ikke, sier han, jeg biter det i meg og betaler. Og da klarer han faktisk å virke litt sympatisk og hjelpsom, tror pengene smurte hjulene hans..

Jeg tar pakningen og stikker.
Når jeg kommer hjem, sjekker jeg nettet for lignende pakninger, www.aquaristikshop.com, 8€, 8 Euro!!!! Jeg er blitt lurt, som en naiv grønnskolling har jeg støttet et råttent imperium.
Etter mye finurlig undersøking på filteret mitt, finner jeg ut at jeg faktisk ikke trenger denne pakningen allikevel. Ok, jeg stikker innom en dag etter jobb til uken, tenker jeg. Jeg har jo kvitteringen, og pakken har jeg ikke åpnet engang, så det burde vel gå greit å få byttet denne?

Jeg svinger innom en ny ettermiddag, butikken er helt stille, bare pumpene som surkler i bakgrunnen. Plutselig dukker det opp en ung fyr som tydeligvis er på vei ut, jeg spør om han kan hjelpe meg. "Skulle gjerne ha byttet denne pakningen, jeg trengte den ikke allikvel. Kjøpte den for tre dager siden, kvittering og alt". "Neei", fyren tenker så det knaker i pannebrasken, "vi tar ikke imot retur på reservedeler". "Kom igjen da, pakningen er jo uåpnet!" Jeg er streng. Han må snakke med sjefen på bakrommet, jeg ser for meg en svær sjørøver med kyllingfett på skjorta, nesten så jeg forbereder meg på slåsskamp. Men det kommer ingen sjef, bare denne litt beskjedne, stakkarslige fyren, som tydeligvis har fått streng beskjed fra keiseren sin. "Nei, systemet er ikke laget for å ta imot retur", hæh, hææh, er ikke systemet laget for å legge inn varer heller, da? Fyren begynner å surre inne på pc´en, tydelig usikker på hva han skal gjøre. Han er så tvetydig at jeg sliter med å lese signalene hans, til slutt sier han "dessverre, du får ha den som reserve". Jeg gir meg ikke, "her står jeg med en uåpnet pakke, kjøpt for tre dager siden, det må vel gå ann å se mellom fingrene"?
"Du forstår at dette er elendig service?" sier jeg, fyren ståttrer frem et "ja". "Du forstår at dette gjør at jeg aldri kommer tilbake til denne butikken?"
Ingen respons.

Jeg tar pakningen i hånda, sier "Der mistet du akkurat en god kunde" jeg smeller døra igjen, går bittert ut i sola og tenker "Forbanna møkkabutikk!"

Vet ikke hva det er med disse menneskene, men utifra hva jeg har hørt er det en familiebedrift, så bitterheten går vel i arv. Burde aldri drevet butikk.

Hvis noen fra akvariemagasinet noensinne kommer til å lese dette, "kom dere ut av servicenæringen!"

"Det er utrolig gøy å drive butikk, hadde det ikke vært for kundene!"

Hadde aldri funnet meg i dette!
Slike butikker bør anmeldes til forbrukerrådet snarest!!!! Makan til søppelservice! Kjør en sak på dem, TV2 hjelper deg er flinke til dette
Slike butikker , eller folkene som driver dem må bort! Fysj!
Enig med Atle. Prøv å lage big-deal av det!

Her har jeg gått rundt å gledet meg til tur til hovedstaden for å besøke norges største akvariebutikk. Men nå er ikke entusiasmen på langt nær så stor...
Dropper den butikken og legger turen innom TAM istedet...
Problemet er at jeg har ingen sak, bare en dårlig opplevelse.

I følge kjøpsloven har man ikke rett til retur av uåpnet vare, dette er noe som må avtales mellom selger og kjøper. Hvis da ikke varen er som forventet eller skadet.
Det er angrefrist
på alle varer i norge kjøpt mot kvittering, på 14 dager tror jeg. Men det kan vel sjekkes opp mot forbrukerrådet. Har du kvittering, så har du en sak.
Slik jeg har forstått det er det returrett på varer mot kvittering. Men, da får man som oftest en tilgode lapp, de butikkene som gir penger tilbake har dette som "spesiell" service.
Det trodde jeg også tidligere, men det stemmer ikke. Les her. Tror de fleste er av denne oppfatning fordi det er veldig vanlig ved butikkdrift.
Møkka service. jeg kommer ikke til å sette min fot i den butikken igjen
Jeg ble så forbanna at jeg kommer ikke til å dra innom den butikken igjen.

Vil ikke kaste bort en 50 øring på den butikken en gang. Jeg var innom der på utkikk etter noen nye Malawi. Jeg spurte daglig leder der om jeg kunne få kjøpe en Malawi som jeg så tygde, da det det var hundre prosent at dette var ei hoe. Jeg hadde selvfølgelig tenkt å kjøpe en make til denne. "Vi selger ikke fisk som tygger" sa han og bare gikk. Kjente at jeg ble skikkelig forbanna da, men bet det i meg og dro. Har aldri opplevd makan til "fjott" av en butikkmedarbeider som han der.

Skal jeg handle fisk eller andre akvarieprodukter, så drar jeg heller til TAM Alna, Strømmen Zoosenter eller til Nols utenfor Gøteborg. På disse plassene har jeg bare opplevd god service.

Det er noe jeg aldri har opplved før... De gangene jeg var ute etter malawi, ble jeg tilbudt de som tyggde uten at jeg spurte.

Men, det som jeg lurer på når jeg leser det som er skrevet om denne butikken, hva er det betjeningen er så utrolig opptatt med hele tiden, siden de forsvinner så fort?
Atle Abel Salvesen
på alle varer i norge kjøpt mot kvittering, på 14 dager tror jeg. Men det kan vel sjekkes opp mot forbrukerrådet. Har du kvittering, så har du en sak.

Angreretten på 14 dager gjelder kun ved kjøp utenfor fysisk butikk - altså fra netthandel, telefonsalg osv.

Ved kjøp i vanlig butikk har man ingen angrerett. De fleste butikker praktiserer likevel en eller annen form for bytterett ved uåpnet vare, av ren goodwill og service. Men de har altså ikke plikt til det.
Tilfeldig bekjentskap
© Runar Heskestad
Reklame for plussmedlemskap