Jeger snegler

Lurer på om jeger sneilen kan forlate akvariet eller om de må være i vann for å overleve.?

Takk for alle svar
Jegersnegler må han vann for å overleve. Den kan klare seg en liten periode på land, men får å være på den sikkre siden, bør du blokkere alle utganger for at den ikke skal krype ut om den har gjort det.

Jeg selv har hatt over 100 Jegersnegler i ett lite kar med åpninger, ingen av senglene krøp ut, så jeg vil ikke tro at det skal være noe problem.
Inaktiv bruker
Jegersnegler
Hmm over hundre nå?
Tønnes
Hmm over hundre nå?

Ja, ikke de jeg kjøpte/fikk av deg, men fikk noen billig av ei dame ( 5 kr stk) så jeg tellte ca 70 små pluss at jeg har noen store, så vil tro at det var ca 100 til sammen.
Takk for svar
ja da var alt tett. hvordan er formeringen på disse går det ganske seint har fått med meg at de bare legger et par egg om gangen menn er det med korte mellomrom eller er det kunn en periode de gjør dette ??
Jeg lurer også på dette?
Håper noen vet svaret.
Regnes denne som pestsnegle at de former seg fort og man ikke kan ha kontroll på eggene osv........

Team x Hagsol
ja da var alt tett. hvordan er formeringen på disse går det ganske seint har fått med meg at de bare legger et par egg om gangen menn er det med korte mellomrom eller er det kunn en periode de gjør dette ??
absolutt ikke. tok måneder fra jeg så masse egg til jeg så 2 små yngel. av de hundrevis av egga har det vel bare kommet 3-5 snegler som har vokst opp. de voksne vet å kose seg ja, men så mange ble det nå ikke. dessuten blir disse ganske store, ingen problem med å få tak i de, og de er nok ganske enkle å få solgt og om de skulle bli for mange.

edit: eggene er små, og de blir lagt i kriker og kroker, så full kontroll har du ikke. men som sagt, av alle egga mine la, så ble det ikke mye barn av det.
Bra det ikke blir pest og plage av disse. Jeg har så mange posthornsnegler som er til plage nå, så håper disse jegersnegler kan få 100% alle posthorn bort og eggene de legger.

Hvordan er disse jegersnegler mot planter, spiser de plantene?
Spiser de andre fisker også?
de er kjøttetere. aldri sett de jakte på fisk
jeg sa jo akkurat at de er kjøttetere. ergo de spiser ikke planter.
Chanell78
Bra det ikke blir pest og plage av disse. Jeg har så mange posthornsnegler som er til plage nå, så håper disse jegersnegler kan få 100% alle posthorn bort og eggene de legger. Hvordan er disse jegersnegler mot planter, spiser de plantene? Spiser de andre fisker også?

Sett de spise på en død guppy. Men ellers spiser de nok ikke fisk.

Jeg matet mine 5 med 20 pest snegler, og dager etter så var det minst 30 egg i karet rundt om kring. Så de legger garantert mere egg når de blir foret på riktig kost. Noe andre også har funnet ut ser en her:
Tilfeldig bekjentskap
© Frode Storheim
Reklame for plussmedlemskap