Reker og endlersguppy

Inaktiv bruker
har akkurat tatt ned 15l våres, og der gikk det 3 stk endlers, putta de oppi reke karet der rekene akkurat har ynglet, noen som hvet om guppyene spiser rekeyngel? kom til og tenke på det etter de var på plass
Guppy elsker rekeyngel

Guppy er til og med observert ta voksne reker. Reka passet ikke i munne, men de nappet beina av dem og spiste de bit for bit... Ikke alle har opplevd dette, da men det har jo skjedd.

Stort sett alle fisk spiser rekeyngel, så vil du ha rekeyngel begrenser det seg ganske kraftig hva slags fisk du kan ha sammen med rekene. Å ha en megadiger dott med javamose kan hjelpe, noen vil vel klare å stikke seg bort i mosen og overleve.
Inaktiv bruker
tenkte meg det, men for sent! haha får håpe de ikke har tatt alle! da skal de ut i dag i hvertfall! takk for svaret
Inaktiv bruker
fått ut guppyene, men ser ikke en eneste rekeyngel, så de har nok hatt fest guppyene! det var synd, for jeg hadde ca 40 yngel der tenker jeg.. jaja, har en 15-20 store kirsebærreker også, så de yngler nok fort igjen håper jeg.
Finnes det noen fisker som er antatt trygge å ha med reker i det hele tatt?
Corydoras

Også har jeg kuhlii sammen med CRS reker nå, og ser stadig yngel poppe frem. De ser ikke ut til å gjemme seg heller, så de må føle seg trygge. Kan ikke ser for meg at en malle vil klare å få tak i en reke heller. Det er nok mest fisk som svømmer i øvre vannlag som er en trussel mot rekeyngel, men det finnes sikkert unntak
Corydoras ja, aldri hatt de men jeg har lenge lurt på å få meg. Får ta ett dypdykk i fiskebasen og se hva jeg finner ut.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap