Er det noe galt med snegle-eggeklasen?

[External Image]

"Babymaisen" var hel og fin inntil i dag. Nå er den forandret, mørkere og det mangler jo deler av den...

Har babyene dødd? Eller har noen av dem blitt "født"? Kan ikke se noen i akvariet, men...

Klasen ble lagt for halvannen uke siden.
Det er sånn den blir når de begynner å ta seg ut av eggklasen. Når sneglene kommer ut så er det som om klasen faller sammen når de er klare til å forlate klasen for den blir helt sprø og lett å knuse når den er ferdig til klekking. Det kan jo hende at de ligger på bunnen eller gjemmer seg i plantene. Hvis de ikke sitter på glasset er de ikke lette å få øye på. Gratulerer ...)
Jaa, nå ser jeg det, jo! Masse bittebittesmå sneglebebiser. Jippi!

Kommer det til å komme ut enda fler?

Vil fisker eller snegler spise opp resten av skallet hvis jeg hiver det nedi akvariumet, eller bør jeg kaste det?
Den klasen der er ikke på langt nær ferdigklekket. Bare la den ligge en stund til. Ser det er noen ubefruktede men det er ikke å bry seg noe om for det kommer mange ut der enda.
Og restene kan du bare hive oppi til slutt for det blir spist opp....Men vent noen dager..
Takk for svar.

Ja, det daler noen ned i vannet støtt og stadig her, så da lar jeg det bare være.
Tilfeldig bekjentskap
© Tone Andreassen
Reklame for plussmedlemskap