Eplesnegla mi døde

Jeg kjøpte nettopp noen eplesnegler, og nå har 2 av de dødd. :/ Jeg fórer vanlig, legger i agurk til de, har bra vannverdier og masse planter. Har 2 blå acara og noen corydoras. Noen som veit hvorfor de dør? Var de dårlige da jeg fikk de? De fikk ligge på en tallerken me vann fra akvariet til de våkna etter at de kom i posten.
Inaktiv bruker
Har du sett om acaraene har pirket på sneglene?
Hos meg gikk den kombinasjonen dårlig.
Ja, de har vært bortpå:/
Trollongen
Ja, de har vært bortpå:/

Var det store eller små snegler da? Blå acara kan kverke sneglene dine ja for de er utrolig raske. Jeg har store eplesnegler og kjempe eplesnegler sammen med blå acara og det går bra. Til og begynne med var de litt bortpå men de ga seg til slutt. Jeg satt og kakket hardt i glasset hver gang den prøve seg og tilslutt så gav den seg. Men det lønner seg å ha store snegler sammen med den type fisk.
Altså, jeg kjøpte først noen kjempe-eplesnegler som var type 2cm bare. Så kjøpte jeg noen voksne lilla og hvite eplesnegler (store). Er 2 lilla og en hvit som har dødd hittil, de andre ser jeg ikke, så veit ikke om de er døde:/ Ingen som sitter på glasset i hvert fall... Jeg óg satt å skremte vekk acarane da de prøvde seg i starten, så så jeg ikke at de plukka no mer, men er jo mye som skjer mens man er ute og spes. når lyset er slått av:/
Men siden acarane mine tydeligvis tar livet av sneglene, er det kjans for at de begynner å gå løs på corydorasene mine også?
Har også kuhlii-ål da, glemte å si det... Er de sneglespisere?
Inaktiv bruker
Cory og acara går fint =)
Pluss coryene klarer å stikke av lettere enn det en snegle gjør.
Ok, bra Da får jeg bare skite i å ha snegler da:P
Takk for hjelpa!
Tilfeldig bekjentskap
© Darlaa Sproklett
Reklame for plussmedlemskap