Hvor store er nyfødte kirsebærreker?

Hadde en høygravid kirsebærreke som var veldig sky, nå er hun plutselig ikke så sky lengre, og oppdaget at hun virket mistenkelig tom, men jeg ser ikke noe småreker, nå er det ikke umulig at de gjemmer seg et sted, men hvor store skal de være? De er i et lite 10liters akvarium med bunnfilter, så tror det er veldig usannsynelig at de har forsvunnet dit inn, det er kun et par små ancistrus, snegler og andre reker i karet.
De er vel ca 3 mm lange og ganske gjennomsiktige når de er nyklekket. Ganske vanskelige å få øye på med andre ord. Spesielt om de har en dott javamose, de liker å krype inn i den.
Dene henge eg og meg på
har en høy gravid sjisebær reke mangler totri eg har got i 2 og hal uke til 3 uker nå nor bjuner de å kleke? wow 3 mm det var lite :P
Jeg er glad for at jeg fikk akkurat det spørsmålet

De er ganske gjennomsiktige og så små at man akkurat kan se at det definitivt er en minireke. Jeg så min første yngel i dag, når jeg fikk øye på en fant jeg fort flere. Tror de har gjemt seg i mosen en stund.
Ok
men vor lenge gårde med rong?
Christoffer Helland
men vor lenge gårde med rong?

Ca 3 uker tror jeg, så det er nok ikke lenge før eggene klekkes
Ok takk for svaret
nå ble jeg lit kloker e på snagler men fan den en hune ød nå net opp heldigt vis hade den slope rongne dagen før men aligavel det var en av de størst :,(
Fikk mine første rekebabyer i dag, 6 dager etter at jeg fikk rekene! Det var 3 stk som plutselig sto på glasset. De er rett og slett minikopier av mora, omtrent samme proposjoner, men de er (som nevnt) kun 3 mm lange. Godt jeg er nærsynt! :p Ser alt som er av både pestsnegler, microormer, cyclops osv osv!
Har du en yngel sikker pumpe?
Veldig viktig

Og vis du ikke har fra før skaff deg en algeball.. Etter 4-5 dager så satt reke babyene på denne som igler
Enig med Samlern! Jeg har to Algekuler og de er populære for både microormer og reker! Sneglene holder seg unna dem foreløpig.. Det er sikkert litt vanskelig å bestige dem... :p I tillegg har jeg modda pumpa så den er trygg for alle små!
jeg er 99% sikker på at filteret mitt er yngelsikkert, det er bunnfilter serru Hmm var det bare 3 stk? så for meg at det ble ca 30 eller noe i et kull. Har en dott javamose i 10litern de står i, samt en rot med anubias og en stein de kan gå under, så om de er der så har de nok steder å gjemme seg for.

Jeg er langsynt, men jeg har en makrolinse jeg kan bruke som monokkel :P, hadde reker hatt hvitt i øynene så hadde jeg sett det!
Tenyrafar
jeg er 99% sikker på at filteret mitt er yngelsikkert, det er bunnfilter serru :) Hmm var det bare 3 stk? så for meg at det ble ca 30 eller noe i et kull. Har en dott javamose i 10litern de står i, samt en rot med anubias og en stein de kan gå under, så om de er der så har de nok steder å gjemme seg for. Jeg er langsynt, men jeg har en makrolinse jeg kan bruke som monokkel :P, hadde reker hatt hvitt i øynene så hadde jeg sett det!

Har hatt opp mot 30 på et kull.
Men hvor mange som overlevde er jeg usikker på.. Ble iværtfall veldig mye av de. Du bruker ikke noe form for plantenæring?
niks, ikke etter det kom reker oppi dit.
Da blir det nok en haug med babyer om ikke alt for lenge :P
Akorat nåher jeg ikke pompe i de den gik sont :(
Samlern 2008
Har du en yngel sikker pumpe? :) Veldig viktig :) Og vis du ikke har fra før skaff deg en algeball.. Etter 4-5 dager så satt reke babyene på denne som igler :)

då der er det ikke noen plas å ble tokne
Christoffer Helland
då der er det ikke noen plas å ble tokne

jeg har så grov dialekt at østlendinger flest skjønner fint lite av den, og jeg har satt meg inn i mange dialekter.. ikke engang jeg skjønte hva du prøvde å si der. :P
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap