- Hjem
- Forum
- Snegler/skalldyr
- Eple snegler og tetra aqusafe.
Eple snegler og tetra aqusafe.
jeg har akkurat skaffet meg 20 eple snegler, fordelte sneglene på 4 akvarium,
han jeg kjøpte de av sa jeg burde ha i tetra aquasafe etter hvert vann bytte,
jeg bruker ikke dette middelet nå for jeg har faste rutiner på vannbytte en gang i uka. er litt usikker på om dette har noe for seg? burde jeg skaffe aquasafe til sneglene mine, har hatt disse sneglene før men de har aldri blitt noe særlig gamle, kan det være at jeg ikke har brukt aquasafe som er grunnen til at de forrige sneglene døde?
han jeg kjøpte de av sa jeg burde ha i tetra aquasafe etter hvert vann bytte,
jeg bruker ikke dette middelet nå for jeg har faste rutiner på vannbytte en gang i uka. er litt usikker på om dette har noe for seg? burde jeg skaffe aquasafe til sneglene mine, har hatt disse sneglene før men de har aldri blitt noe særlig gamle, kan det være at jeg ikke har brukt aquasafe som er grunnen til at de forrige sneglene døde?
Postet 22.03.09 kl 11:50
Jeg brukte isje akva seif
de lever en
Postet 22.03.09 kl 12:27
kansje det er bare meg som er uheldig med akkurat denne typen snegle, synes de er veldig flotte å se på og de er jo fine ryddere i akvariene, trist om de dør like raskt som sist synes jeg. men får tro det går bedre denne gangen har jo satt dem i 4 akvarium så jeg får håpe de trives i ett av dem i allefall.
Postet 22.03.09 kl 16:13
Inaktiv bruker
De får kalk til å opprettholde skallene sine? Litt ekstra grønt nå og da?
Postet 22.03.09 kl 16:28
Postet 22.03.09 kl 16:39
Inaktiv bruker
Så utrulig merkelig...du har ikke noe fisk som liker å mobbe snegler? Så sneglene bare gjømmer seg i skallet og ikke tørr å komme ut?
Postet 22.03.09 kl 18:00
Postet 22.03.09 kl 18:04
Postet 22.03.09 kl 20:36
Du trenger ikke aquasafe for at sneglene skal leve hvis du ikke har masse klor, kobber osv i vannet for snegler er veldig sensitive for slike ting. Hvis du har for lav gh så kan du til sette gh/th + eller skaffe deg kalkstein/sand, skjell osv som får vannet ditt til å bli hardere. Gips er det også noen som bruker. Dette er viktig for at skallet deres ikke skal tæres bort. Jeg har bare erfaring med gh/th + for det er det jeg bruker for å holde en gh på rudt 6-10 som er bra for sneglene. Du kan også fore de med reke og krabbefor for det inneholder stoffer som styrker skallet deres. De spiser det meste.
Postet 22.03.09 kl 20:53
Postet 22.03.09 kl 21:01
Postet 22.03.09 kl 21:39
det med akvasafe er egentlig ikke noe man kan generalisere, du må bare gå etter hva vannet ditt inneholder, siden det kun binder tungmetaller, fjerner klorin (og visstnok så beskytter det vel fisken også litt)
Personlig så har jeg alltid brukt akvasafe og lignende selv om det sannsyneligvis ikke var nødvendig, det er ikke akkurat store utgiften, og det gjør fiskene ingen verdens ting, så like greit.
Personlig så har jeg alltid brukt akvasafe og lignende selv om det sannsyneligvis ikke var nødvendig, det er ikke akkurat store utgiften, og det gjør fiskene ingen verdens ting, så like greit.
Postet 23.03.09 kl 21:32