Hva slags fisk kan triops longicaudatus gå sammen med??

Hei, jeg kjøpte en boks med triops i en suvenirbutikk, jeg trodde det bare var tull, men etter ca 48 timer begynte de og klekke, men de kunne jo ikke gå i den lille boksen på snaut 20cm. men har en 54liter med sverddrager,platy,gurami o.s.v...
og en 85liter med ciklider, kan jeg ha de sammen med noen av disse, eller bør de ha et eget kar??
Håper noen kan hjelpe meg med dette problemet.
Du kan lese litt om triops her. Her finner du akvarier med triops så du kan se hvilke fisker andre har den sammen med. Regner med at det må være litt størrelse på de før de kan slippes sammen med fisk. Hvis ikke blir de nok spist.
Hvis du er opptatt av at triopsene skal leve så naturlig som mulig bør du kun ha dem i karet, ingenting annet. Der triopsene lever naturlig har den få eller ingen fiender, og da bare insekter som kan spise ungene. Triopsene er fasinerende dyr! Men husk at de også er følsomme for svingninger i vannverdier og de tåler ikke klor i det hele tatt. Derfor bør de sakte akklimatiseres oppi karet, helst når de er voksne. En side som heter MyTriops har masse interessant info om triops, til og med hvordan man kan avle dem. Sjekk ut den!
Tilfeldig bekjentskap
© Morten Kirkevåg
Reklame for plussmedlemskap