Selvmords snegle ! bra med tykke skall gitt

var i en butikk i går - og JIPPI - de hadde eplesnegler !!! Jeg ble så glad, og kjøpte med meg to store gule, og to oransje som var litt mindre. Virket ikke som om de i butikken hadde så god greie på dem, så jeg gav dem et lite foredrag om agurk og bananer ... (som sneglene elsker selvsagt hehe).

Men så jo jeg hjem da, og midlertidig må de stå i en bolle, som jeg tok plastfolie på. Men så måtte de jo få puste da, så jeg lot det være åpning på siden. Det var IKKE lurt .........

I dagmorges var det bare 3 snegler i bollen !! Og da fikk jo jeg panikk, og begynte å lyse rundt med lommelykt. Mellom komfyren og kjøkkenbeken lå den, helt inne ved veggen ...... Etter masse leting fant jeg endelig noe som var langt nok til å få pirket den fram, og fikk han tilbake i bollen .... Nå sitter plasten godt på.....

Den må jo være en dum snegle egenglig som bare spaserer rett utenfor en kant slik?

Jaja, foreløpig så lever den, så selvmordet lykkest den ikke med.
Hehe, jeg har opplevd sånt selv. Når jeg roter fort igjennom karet uten å merke at jeg har fått med meg en snegle eller to i håven. Og neste gang når jeg er borte for å titte på akvariet så ligger det en inntørket snegle under akvariet ;S
He he nei det lykes den ikke med
selmord hehe
har våre me på det jeg å har et 30l i gangen oppe med trapa å der hade jeg glømt å sete på glasplata så nor jeg kom ut etter å har sjiket på en ting i 15 min så lå den blå epelsnglen min i trapa :Ppluket den opp å hev dne oppi fikk fysninger da jeg så det :P men de snegler seg runt nå:P
Mine er endelig trygt plassert i akvariet, og koser seg virker det som Må bare få meg noen flere nå, så blir det bra, rart - det er fåtallet av butikker som har eplesnegler .
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap